Miért ne hanyagoljuk el a „hírlevelezést” a közösségi média mellett?

2019. március 13-án sokan észleltek furcsaságokat a Facebook-kal és Instagram-mal kapcsolatban: egyeseknél akadozott, volt, akinél le is állt a két social media óriás.

A felhasználók hiába próbáltak posztolni vagy hozzászólni egy-egy képhez, nem sikerült. Akik rosszabbul jártak, azok órákig be sem tudtak lépni. Összességében ez a nap talán a közösségi média egyik „fekete napja” volt.

Ez a órákig tartó hiba egyértelműen azt üzente mindenki számára: a marketing ezen csatornái bizony sérülékenyek. Így nem is szabad mindent rájuk alapozni.

Hiszen mi történne, ha a Facebook és az Instagram, vagy egyéb közösségi média oldalak, példának okáért egy hétre leállna?

Vagy mi lenne akkor, ha valami hiba folytán az influencerek elveszítenék követőik egy részét vagy akár teljes egészét?

A közösségi média elérések teljesen meghaltak?

Az elmúlt hónapok során a Facebook úgy változtatta algoritmusait, hogy organikusan már nagyon minimális elérése legyen egy-egy posztnak. És nagyon úgy tűnik, hogy a fizetett hirdetésekre is ez a sors vár hosszútávon.

Hiszen, amíg fél évvel korábban egy-egy promóció jól működött, most alig ér el felhasználót. Ráadásul egyesek szerint „elindult” az a tendencia is a Facebook-on, amely szerint ha kevesebb összeggel hirdetsz, kevesebb embert érsz el.

Mindez annyit jelent, hogy a Facebook és Instagram felhasználói nem a Te saját felhasználóid (tulajdonod). Így nem árt, ha nem minden marketing stratégiát erre a két lapra teszel fel.

A e-mailes hírlevél még mindig működik?

Furcsának tűnhet, de az e-mail az egyik legidőtállóbb kommunikációs mód.

Az emberek használják, bárhol és bármikor el tudják olvasni a tartalmát, tudnak üzenetet küldeni, ráadásul egy postafiókot akár sok-sok éven át működtetnek. Ezzel ellentétben a szociális hálók megjelennek és eltűn(het)nek.

Az e-mail kvázi nem függ semmilyen cégtől, ezért jó, ha vendégeink telefonszáma mellett e-mail címét is gyűjtjük és ezen keresztül is intenzíven kommunikálunk velük.

Ez a kommunikációs csatorna ugyanis nem függ sem egy szociális hálózati hibáktól, sem különböző algoritmusoktól. És tulajdonképpen még pénzbe sem kerül egy-egy promóció.

A hírlevél küldésekor továbbá fontos a rendszeresség: egyes felmérések szerint, ha 60 napig nem hall rólad a vendég, akkor érzései halványulnak, hűsége csökken irántad. Ez érthető, hiszen, ha nem kommunikálsz velük, nyilván a konkurencia szolgáltatásait veszik igénybe.

Főleg, ha ő rendszeresen küldi nekik hírleveleit.

Mindig nevükön szólítsd őket – feliratkozáskor kérd el a nevüket – és ügyelj a helyesírásra. Építsd fel mondanivalódat, a gondolatok logikusan kövessék egymást.

A tárgy mindig legyen figyelemfelkeltő és legyen összefüggésben a tartalommal. Fontos továbbá, hogy minden levélben add meg a leiratkozás lehetőségét is.

Tájékoztasd legújabb szolgáltatásaidról, akcióidról, kedvezményeidről, újdonságaidról vendégeidet, illetve küldj születésnapjukra vagy névnapjukra egyedi ajánlatokat és figyeld meg, mennyien „harapnak rá”.

Hidd el, fáradozásod a bevételeden is „meglátszik majd”.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról?

Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz heti rendszerességgel.

Szeretnél megtudni a vállalkozások automatiaációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben?

Akkor látogass el a YCLIENTS Hungary oldalára, ahol 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki Online bejelentkező és Automatizáló szoftverünket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük