Mi a sikeres szalon valódi titka? – interjú Horváth Rebeka Biankával, a Kleopátra szalonok fejlesztési vezetőjével

Egy 1986-ban kezdődött, Heves megyei egyszemélyes “garázskozmetikából” országos komplex szalon hálózattá felnövekedett történet résztvevőjével Horváth Rebeka Biankával volt szerencsénk beszélgetni.

Jelenleg 8 szalonnal büszkélkedhetnek Magyarországon és már most meghatározottak a jövőre néző terveik. 

Az interjú során részletesen kifaggattuk arról, hogy szerinte mi a sikeres szalon, szalon-hálózat titka, milyen marketing lehetőségek adottak azoknak, akik most kezdenek bele saját vállalkozásba. Az interjú végén pedig arra kértük Rebekát, hogy állítsa össze a személyes csekklistáját, a tökéletesen felépített Kedvezményről.

 

1. Mi a titok? Mesélj kérlek arról, hogyan látod, mi a sikereitek titka?

 

 

Úgy gondolom, hogy a személyre szabott, egyéni ajánlatoknak köszönhetően, lehetővé válik számunkra az, hogy minden vendégünk maximálisan elégedett legyen. A magas ügyfél elégedettség pedig egyértelműen vonzza maga után a növekedési lehetőségeket is.

Alapításunk óta hiszünk abban, hogy, a kedvező ár- érték arány igenis megvalósítható. Mai napra már népszerű szakszó lett ez, amellyel lehet dobálózni akár, de azok a vendégeink akik már kipróbálták a szalonunkat tudják, hogy igenis lehet luxus szolgáltatást kapni elérhető áron.

Eddigi tapasztalatom szerint még három további pontot tudnék megemlíteni, amelyek hozzájárultak az eddigi sikereinkhez. Ezek a családias légkör, a hosszú távú kapcsolat kialakítása a kollégákkal, szakemberekkel, illetve a széleskörű szolgáltatásaink, a komplexitás amelyek lehetővé teszik a vendég számára, hogy egy helyen kapjon meg mindent.

“Hisszük, hogy egy mosollyal bárkit meg lehet mosolyogtatni”

 

2. Mesélj kérlek arról, hogyan látod milyen lehetőségei vannak egy induló szalonnak a közösségi média, marketing megoldásokra nézve? Mi az ami mai napra működik? Hogyan kezdjen neki egy kezdő szalontulajdonos?

 

 

Lehet sokak számára furcsa lesz amit most mondok, de ami eddig nekünk a legjobban bevált, az a szájról szájra marketing. A kezdetekkor ez volt az egyetlen marketing csatorna, amelyet használni tudtunk. A rendszeres pozitív visszhangnak köszönhetően, mára számos elégedett vendéggel büszkélkedhetünk és egészen nagy szalon-hálózattá sikerült kinőni magunkat. Tény, hogy kötelező kihasználni a közösségi média és más marketing megoldásokban rejlő lehetőségeket, de észben kell tartani, hogy mai napra még mindig hatalmas ereje van a szájról szájra marketingnek. 

 

“Egy elégedett vendég, akár 5 új klienst is képes hozni.”

 

A közösségi médiának köszönhetően egy most induló szalonnak és már egy meglévőnek is számtalan lehetőség adott, hogy még több vendéget szerezzen.

Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest ezek mind olyan social media platformok, amelyek akár ingyenesen is igénybe vehetőek és ha elég kreatív az ember, akkor akár kis időráfordítással is sok új vendéget szerezhet. 

A nagy reklámzaj miatt mára már nem elég a szimpla kreativitás. Ebben az iparágban mindig is a vizualitás volt előtérbe helyezve. Mai napra ez még inkább igaz, főleg a fiatalabb generáció tekintetében. 

A közösségi média mellett javaslom az offline hirdetéseket is. A Kleopátra Szépségszalonokban is alkalmazunk offline megoldásokat, mint például a szórólapok, ajándékkártyák, illetve kisebb városokban nagyon jól tud működni a magazinokban, hírlapokban helyi újságokban való megjelenés.

drobcsak miron automatizacios szakerto
Balra Horváth Rebeka Bianka Fejlesztési vezető – Kleopatra szalon , jobbra Drobcsák Miron automatizációs szakértő YCLIENTS Magyarország

Bármilyen megoldást is választ egy szalontulajdonos, a legfontosabbat mindig szem előtt kell, hogy tartsa. A szolgáltatás minősége NEM elég ahhoz, hogy jól menjen a vállalkozás. A megfelelő helyen, a megfelelő időben, a megfelelő ajánlattal kell a vásárló elé állni, ha rendszeresen visszajáró vendégként szeretnénk elkönyvelni.  

 

3. Miért érdemes folyamatos kedvezményekkel kedveskedni a meglévő és új vendégeknek?

 

 

A válasz nagyon egyszerű. Azért mert a kedvezmény boldogsághormont szabadít fel az emberekben.

A mi célunk, hogy boldoggá tegyük a vendégeinket. Boldogok, mert a kedvezményekkel élve esetleg azok is megengedhetnek maguknak egy-egy luxusszolgáltatást, akik egyébként nem tehetik ezt meg. Tehát fontos, hogy tudjuk mi a kedvezményünk célja. 

Továbbá egy-egy kedvezmény igénybevételekor észrevettük, hogy olyan úgynevezett “egzotikus” szolgáltatásokat is kipróbálnak, amelyeket máskor nem. Ezek az információk pedig tökéletes képet adnak nekünk arról, hogy mi az amire van igény és mi az, amelyet nem érdemes erőltetni.

Amikor Kedvezményről beszélek, akkor nem csupán egy árengedmény az, amire gondolok. Mi minden egyes szalonunkban azt szeretnénk elérni, hogy a vendégeink érezzék azt, hogy a nálunk töltött idő, szolgáltatás a kezdetétől a végéig, teljes mértékben róla szól.

Ahhoz, hogy ezt a pozitív érzést sikerüljön kiváltani a vendégekből egy általános Kedvezmény, Árengedmény nem elegendő. A szakemberek hozzáállása, a szalon kultúrája és kisugárzása mind kulcsfontosságú tényezők ahhoz, hogy egy Kedvezmény valóban élményt okozzon a vendégnek.

Mi ezt csak úgy hívjuk, hogy “Kleopátra effektus.”

Ha sikerül ezt elérnünk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy erős alapokra fektettük a szájról szájra terjedő marketing kampányunkat. 🙂 

 

4. Tegyük fel, hogy valamelyik olvasó holnap egy Tökéletes Kedvezményt szeretne létrehozni. Melyek azok a lépések, amiken sorba haladva eléri a kívánt végeredményt? [CSEKKLISTA]

 

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról?

Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz heti rendszerességgel.

Szeretnél megtudni a vállalkozások automatiaációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben?

Akkor látogass el a YCLIENTS Hungary oldalára, ahol 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki Online bejelentkező és Automatizáló szoftverünket.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük