„Ha kilenc éve létezett volna YCLIENTS, biztos vagyok benne, hogy gyorsabban alakul ki stabil vendégköröm.” – interjú egy Vagheggi kozmetikussal, Gergye Brigittával – YJOURNAL

„Ha kilenc éve létezett volna YCLIENTS, biztos vagyok benne, hogy gyorsabban alakul ki stabil vendégköröm.” – interjú egy Vagheggi kozmetikussal, Gergye Brigittával

Szabó Viktória -
December 30, 2021

Gergye Brigitta kilenc éve dolgozik kozmetikusként, ebből öt éve a VI. kerületi Haj-sza Szalonban. Állítása szerint, ha akkor lett volna YCLIENTS, amikor kezdő volt, sokkal gyorsabban kiépíti a törzsvendégkörét és felesleges telefonálgatások nem vesznek el órákat a szabadidejéből. Ráadásul az időpont emlékeztetőknek köszönhetően vendégei nem felejtik el az időpontjaikat. És hogy mit tanácsol kezdő kozmetikus kollégáinak? Interjúnkból kiderül!

„100 kuponnal érkezőből jó, ha egy-kettő törzsvendég lett”

Mióta dolgozol kozmetikusként?

Kilenc éve kezdtem el kozmetikusként dolgozni egy belvárosi kozmetikában. Lassan öt éve pedig a mostani helyemen, a Haj-sza Szalonban várom szeretettel régi és új vendégeimet.
A pályám elején weboldalamon és Facebook oldalamon keresztül, év eleje óta pedig már a YCLIENTS online időpontfoglalóján keresztül lehet tájékozódni a szolgáltatásaimmal, árlistámmal kapcsolatban és egyúttal lehet hozzám időpontot is foglalni.

A YCLIENTS előtt honnan érkeztek a vendégeid?

Főleg a hirdetéseknek köszönhetően. Illetve elkövettem azt a hibát, amit így utólag visszagondolva picit bánok: kuponoztam. Persze, ezenkívül jöttek vendégek utcáról és a szalonból, de a honlapomon keresztül és Facebook-on is megtaláltak.

Hogy érted, hogy bánod?

Akkoriban divat volt a kuponozás, amivel ugyan sok vendéget lehetett szerezni, de a körülbelül 100 kuponnal érkezőből, ha egy-kettő törzsvendég lett, akkor sokat mondtam. Persze, arra kiváló volt, hogy gyakorlatot szerezzek kezdőként, de törzsvendégszerzésre egyáltalán nem.

Ha már említetted… sokáig tarott a törzsvendégköröd kiépítése?

Sokáig, de szerencsére ma már nincs okom panaszra. A professzionális szolgáltatás, az odafigyelés, az emberekkel való kommunikáció, mind-mind szükséges ahhoz, hogy elégedett, visszatérő vendégeid legyenek. És persze, az online időpontfoglalás. Ha kilenc éve létezett volna YCLIENTS, biztos vagyok benne, hogy gyorsabban alakul ki stabil vendégköröm.

Amikor még nem volt online időpontfoglalás, mennyire volt nehéz az időpontfoglalásokat kezelni?

Ha éppen kezeltem egy vendéget és akkor csörgött a telefonom, azt bizony nem mindig tudtam felvenni. Így viszont könnyen előfordult, hogy nem értesültem időben arról, hogy késett vagy esetleg nem tudott eljönni a vendég. Munka után hívtam vissza azokat, akik kerestek, ami pedig a szabadidőm rovására ment.

„A YCLIENTS-nek köszönhetően sokkal egyszerűbb és könnyebb”

Mikor döntötted el, hogy szeretnél egy online időpontfoglaló rendszert?

Korábban dolgoztam egy gyanta szalonban, mint beugrós. Ott használtunk egy online időpontfoglaló rendszert és megmondom őszintén, nagyon megtetszett, hogy megkönnyíti a vendégeknek az időpontfoglalást és egyszerűsíti a szakemberek életét is. Aztán amikor megtudtam, hogy a Vagheggi szerződésben bennevan a YCLIENTS online időpontfoglaló használata is, nagyon megörültem.

Mi az, amit szeretsz a YCLIENTS-ben?

Szeretem, hogy a vendégek először teljes névvel, e-mail címmel és telefonszámmal regisztrálnak és ha foglaltak időpontot, tudok nekik néhány mozdulattal e-mailt vagy SMS-t küldeni a közelgő időpontjukról.
Otthonról könnyedén módosíthatják a foglalást, ha közbejött valami, vagy akár le is mondhatják az időpontot.
Régebben minden nap végén írtam, hogy mennyi bevételem volt, hány vendég jött el, mennyi terméket adtam el, stb. Most ez a YCLIENTS-nek köszönhetően sokkal egyszerűbb és könnyebb. A rendszer elkészíti helyettem a statisztikákat.

Szeretik a vendégeid ezeket az emlékeztetőket?

Nagyon. Múltkor írt egy vendégem, hogy nem kapott emlékeztetőt az időpontjáról, de azért ugye be van írva hozzám. Sajnos ott én hibáztam, elfelejtettem ugyanis feltölteni az egyenlegemet, így nem ment ki az SMS neki. Küldök ugyan e-mail emlékeztetőt is, de az SMS valahogy „sikeresebb”, mivel nem mindenkinek van beállítva a telefonján levelezőrendszer.

Van még, aki nem online foglal?

Fiatalos a vendégköröm, de például a 70 éves vendégemet én írom be. Tehát az idősebbek inkább felhívnak vagy miután végeztünk, beírjuk a következő időpontot együtt.
Bár volt, akinek megmutattam, majd megígérte, hogy otthonról foglal. Picit féltem, hogy nem írja majd be magát, de beállítottam egy emlékeztető üzenetet, amely a szolgáltatás igénybevételét követően megy ki, így biztosan nem felejtik el.

„Együtt letöltöttük az applikációt és meg is mutattam, hogyan tudják használni”

Hogyan vezetted be a YCLIENTS-et?

Minden posztom végén kiírtam, hol lehet online bejelentkezni és bemásoltam a linket is. Ha pedig volt idő rá, akkor együtt letöltöttük az applikációt és meg is mutattam, hogyan tudják használni.

Előfordult, hogy félreértés tisztázásában segített a rendszer?

Igen, nemrég történt, hogy egy vendég beállított egyik nap este 18 órakor, én pedig nem emlékeztem arra, hogy aznapra lenne beírva. Együtt megnéztük. A naptárban egyértelműen látni lehetett, hogy ő foglalta az időpontot, azonban egy másik napra.
De az is előfordult már, hogy a YCLIENTS „súgott” nekem: nem emlékeztem, hogy milyen szolgáltatásra jött a vendég. Aztán csak rápillantottam a nevénél a látogatási előzményekre és már tudtam is.

Sokan azt hozzák fel a rendszer ellenérveként, hogy személytelenebb lesz a kommunikáció, hiszen nem kell telefonon megbeszélniük az időpontot…

Volt olyan vendégem, aki hasonlóan vélekedett, de 2-3 alkalom után ő is rászokott az online időpontfoglalásra.

„Minden kezdő kozmetikusnak szeretettel ajánlom a YCLIENTS-et”

Mit tanácsolnál a kezdő kozmetikusoknak?

Ne árazzák alul a szolgáltatásaikat, csak azért, hogy legyen vendégük. Ha túl olcsón adják magukat, nehezen fognak árat emelni vendégvesztés nélkül, arról nem is beszélve, hogy a vendégkörük is ez alapján alakul majd ki.
Ha én most kezdeném, akkor Facebook-on és Instagram-on hirdetném magam és előfizetnék a YCLIENTS-re minél hamarabb, hogy online, azonnal tudjanak hozzám időpontot foglalni, ha már rám találtak a hirdetések által.

Szoktad nézni az elemzéseket, statisztikákat?

Igen, szoktam. Általában az applikáción keresztül tekintem át, milyen napot zártam.
Mindig is külön dossziékban tartottam a kozmetikám papírjait, de tény, hogy sokkal könnyebben rátalálok a YCLIENTS-ben egy-egy adatra, mintha keresgélnem kellene.

Több lett a szabadidőd?

Úgy fogalmaznék, hogy a szabadidőmben most már sokkal kevesebbet kell munkával foglalkoznom. Nem számoltam még ki pontosan, de szerintem órákban mérhető.

Ezek szerint sikerült megtalálni a munka és a szabadidő tökéletes egyensúlyát?

Azt hiszem, sikerült, igen.
A YCLIENTS óta a vendégeimnek is könnyebb időpontot foglalni hozzám, illetve nekem is egyszerűbb lett az életem: a kozmetikám statisztikái – többek között a bevételek és a kiadások – néhány kattintással lekérhetők, átláthatóbbak, mint ha papírokon vezetném őket. Ezért aztán minden kezdő kozmetikusnak szeretettel ajánlom a YCLIENTS-et!

Weboldal: http://brigikozmetika.hu
Facebook: https://www.facebook.com/www.brigikozmetika.hu
Instagram: @brigi_kozmetika_vagheggi

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés