Miért vezess be motivációs rendszert szakembereid számára? – YJOURNAL

Miért vezess be motivációs rendszert szakembereid számára?

Drobcsák Miron -
February 4, 2021

Egy motivációs jutalékos rendszer kiépítése összetett feladat. Fontos, hogy mindenki számára érthető, de semmiképp ne legyen bonyolult. Mindenképpen arra kell törekedni, hogy a szakembereid csapatként, közösen törekedjenek arra, hogy vállalkozásod nyereségét növeljék. Hiszen valljuk be, nem megfelelő bérezés esetén senki nem fog azért küzdeni, hogy a tulajdonosokat még gazdagabbá tegye.

Jó motivációs rendszer összeállítása nem egyszerű. Ha azonban szánsz rá időt és felelősségteljesen állsz hozzá, akkor egyszerre több problémádra is megoldást jelent.

Mivel egy megfelelően kiépített motivációs rendszerrel…
…ösztönzöheted szakembereid arra, hogy felelősségteljesen lássák el feladataikat
…egyidejűleg növelheted vállalkozásod és szakembereid hatékonyságát
…növelheted a szakemberek lojalitását vállalkozásod irányában
…kellemes környezetet hozhatsz létre csapatodban, növelheted a kooperatív légkört és erősítheted a csapat szellemet

Motivációs eszközök típusai

Többféle motivációs eszköz létezik. A legfontosabbak a szolgáltató szférában a következők:

Az a jó jutalék számítási alap rendszer, amely mindkét fél számára előnyökkel jár. Így csapatként, a vállalkozás minden tagja egy emberként fog küzdeni azért, hogy az üzlet sikeréből ő is részesüljön.

Különböző emberek vannak, ezért természetesen a motiválásuk is eltérő. Vannak akik szeretik a versenyeket, a kihívásokat, míg mások többre értékelik a biztonságot. Ezért is fontos, hogy olyan rendszert építsünk ki, amely mindenkinek megfelel.

Vállalkozástól függően többféle bérezési rendszer létezik. Ha szeretnéd, egyszerre csak egyet, de akár többet is alkalmazhatsz. A legfontosabbak a szolgáltató szférában a következők:

Napi jutalékfizetés

Határozz meg progresszív jutalék alapokat a napi értékesítés alapján (meghatározott mutatók elérése esetén), azaz tedd érdekeltté az eladásban.
Az effajta motiváció arra ösztönzi a szakembert, hogy minél hatékonyabban végezze a munkáját és eszébe se jusson lazsálni.
Amennyiben havi célkitűzések is vannak, úgy a szakemberek gyakran nem elég motiváltak ahhoz, hogy bizonyítsanak minden egyes munkanapon. Így aztán gyakran előfordul például olyan, hogy a hónap második hetének vége felé jön rá a szakember vagy a recepciós arra, hogy nem sikerült teljesítenie a kitűzött célokat és csak akkor kezd el teljes erőfeszítéssel a cél megvalósításán dolgozni. Ha ennél kisebb időkeretet adsz meg, akkor megelőzheted a hasonló eseteket.

Verseny

Kapcsold össze az értékesítések ösztönzését a szakember ösztönzési programjával és hirdess versenyt. Az a szakember, aki az első helyen végez, a következő hónapban nagyobb jutalékot fog kapni. A díj szakemberről szakemberre száll, hiszen a verseny havonta megismétlődik. Hogy a versenyben minden szakember és recepciós érdekelt legyen, ne csupán az első helyen végzett versenyzőt díjazd, hanem a második és harmadik helyezett is. Biztosíts számukra például kisebb prémiumokat vagy ajándékokat.

Együttműködés a beszállítókkal

Sok beszállító, a kedvezmények mellett bónusz pontokkal vagy egyéb rendszereken keresztül értékes eszközökkel, ajándékokkal szokta ösztönözni partnereit arra, hogy még több terméket rendeljenek.
Vond be a motiválásba a beszállítóidat is, hiszen ez számukra is ugyanolyan kedvező: ha csapatod motiváltabb, akkor nagyobb profitot termelsz. Például meghatározott értékesített termékek vagy forgalom után valamilyen bónuszpontokat adsz szakembereidnek. Összesítsd a hónap végén egyes szakembereid teljesítését. Például, ha 6 terméket értékesített, akkor valamilyen eszközt kap ajándékba.
Ez egy rendkívül sikeres kezdeményezés lehet, hiszen ezáltal az adott márka értékesítésének mutatói jelentősen növekednek. Mindazonáltal lehetőség nyílik márkanagyköveti megállapodás létrehozására is, így még jobban bevonhatók a szakemberek az értékesítésbe.

“Nem anyagi juttatás” a legjobbaknak

Hozz létre “privilégium klubbot”, amelyek tagjai csak azok lehetnek, akik a legjobban teljesítenek. Szervezz számukra különféle programokat vagy ajándékjozz nekik utalványokat, fitness vagy SPA bérleteket. Támogasd őket anyagilag abban, hogy különböző versenyeken tudjanak indulni.
Írj körlevelet erről a klubról, hogy minden szakember megtudja, miről marad le. Ismerjék meg, miben részesülnének, ha kellő erőfeszítéseket tennének és teljesítenék a kitűzött célokat. Hadd érezzék, hogy becsülöd és díjazod azokat, akik tesznek érte.

Ha megismered, megtudod mivel motiválhatod

Minden szakember más, így mindenkit más motivál. Valakinek a pénz a legfőbb motiváció, míg másokat a versenyszellem hajt. Törekedj arra, hogy mindenkit megismerj, csak így találhatod meg azokat az eszközöket, amelyekkel az összes szakembered motiválhatod.
Rendszeresen szervezz csapat meetingeket és soha ne felejtsd el megdicsérni a szakembereid munkáját mind négyszemközt, mind pedig mások előtt. Kiváló eszköz a szociális és pszichológiai ösztönzésére, ha rendszeresen tájékoztatod a csapat minden tagját az eredményekről és az elért sikerekről. Mindenképpen emeld ki azokat, akiknek az elért eredmény köszönhető.

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés