Hogyan építs brand-et, azaz sikeres instagram profilt vállalkozásod számára? – YJOURNAL

Hogyan építs brand-et, azaz sikeres instagram profilt vállalkozásod számára?

Szabó Viktória -
February 3, 2021
Lami Ildikó lash artist and trainer-t már senkinek nem kell bemutatni a szempilla hosszabbítás szakembereinek körében. A mai napig rengeteget gyakorol – két vendég között is! –, rendszeresen jár továbbképzésekre és ő maga is oktat. Indult már pillás versenyen, de ült már az ellenkező oldalon is, azaz zsűrizett. Ki hinné, hogy 9 évvel, 2012-ben ezelőtt egy picuri szobából indult, hiszen ma már egy 100 m2-es szalonban, két szempillastylist kolléganőjével fogadják vendégeiket és építenek csoda szetteket saját márkájával, a LashFlow-val.
Ildi profizmusa nemcsak munkájában, hanem a közösségi médiában is megnyilvánul. Tudatosan, következetesen és sok-sok munkával építette fel ma már több mint 10 000 követőből álló instagram oldalát. De hogy hogyan érte el mindezt, azt máris elárulja nekünk…

Lami Ildikó (@lamiildikoka) a LashFlow márka tulajdonosa, La-sh-mi Kft. tulajdonosa, független szempilla stylist és oktató

Instagram

Az instagramnak jelenleg több mint 1 milliárd aktív felhasználója van. Ebből csak Magyarországon 2 millió fiókot regisztráltak. Míg a Facebook tábora csökkenő tendenciát mutat, addig az instagram regisztrálóinak száma folyamatosan növekszik. Így ha eddig csak Facebook oldala volt vállalkozásodnak, azt javaslom, mindenképpen barátkozz meg az instagrammal.

Az instagram nem más, mint „vizuális történetmesélés”. Felhasználói főleg a fiatalabb, 18-34 éves korosztály. És sokkal több nő, mint férfi használja (ami fontos, amennyiben szalonod van). Ráadásul érdekes statisztika még, hogy a felhasználók nemcsak személyeket (színész, énekes, stb.) követnek. A user-ek 80%-a márkákat, szolgáltatókat is bekövet.

Ebből is látszik, hogy ez a felület tökéletesen alkalmas arra, hogy organikusan érjünk el embereket és hogy saját közösséget építsünk.

Logó

Vállalkozónként mindenképpen szükséged van egy logóra. Fontos, hogy tükrözze személyiséged, egyéniséged, stílusod és jellemezze vállalkozásod, szolgáltatásaid. Egy jól megalkotott logót megjegyeznek, felfigyelnek rá, ráadásul ez az, ami kiemel majd a konkurenciából és könnyedén beazonosíthatóva tesz.
Ne spórolj a grafikuson! A logót “sokáig fogod nézni”, így olyan legyen, amivel maximálisan elégedett vagy. Amire szeretni fogsz ránézni.
Azt javaslom, hogy mivel Te magad vagy a vállalkozásod, a profilképed a szalonod logója legyen.

Bio

Ha valaki instagram oldaladra téved, legyen világos számára, hogy mi is az a szolgáltatás, amit nyújtasz, címszavakban. Hosszú regényt nem tudsz írni, ezért a legfontosabbakat add meg magadról, mint például: ki vagy, mi vagy, legfőbb szolgáltatásaid, hol van a szalonod. Időnként tegyél ki különleges ajánlatot új vagy meglévő vendégeid számára.
Hogy átlátható legyen, kezdj minden gondolatot új sorban. Használhatsz emojikat is.

Egy linket is el tudsz helyezni bio-dban. Azt javaslom, ez online időpontfoglalód linkje legyen, hiszen így azonnal, közvetlenül tudnak hozzád bejelentkezni régi és új vendégeid.

Aktuális történetek (Stories)

A fókuszba helyezett összefoglalókban (insta story) részletesen bemutathatod a vállalkozásod. Ezzel még több információt tehetsz közzé magadról.

Itt lehetőséged van alaposabban bemutatni szolgáltatásaid vagy akár közzéteheted árlistádat, kirakhatod tanfolyamaid, amennyiben oktatsz. Azt is megmutathatod, hogyan juthat el a vendég a szalonodhoz tömegközlekedéssel vagy éppen hol tud parkolni és milyen zónakód indíthat mobilparkolást.

Fontos: A rögzített albumok borító képei mindig legyenek azonos stílusúak. Így sugároz harmóniát instagram oldalad követőid felé.

Informatív posztok

Posztjaid alatt mindig helyezz el hashtag-eket. (Persze, ne vidd azért túlzásba. A kevesebb néha több.) Mindig használd ugyanazokat. Gyárthatsz sajátot is: kérd meg követőid, alkalmazzák ők is.

Amennyiben valaki ezek alapján talált rád, vagy valamilyen ajánlás alapján keresi fel az oldalad, nem biztos, hogy elolvassa a bio-dat. Éppen ezért törekedj arra, hogy minden poszt informatív és rövid, de lényegretörő legyen. Oszthatsz meg szórakoztató képeket és videókat is, amennyiben kapcsolódik vállalkozásodhoz.

Képek posztolásánál nagyon fontos, hogy jól megvilágított, éles fotók legyenek. Ne használj eltúlzott photoshopot, maximum bőrszépítő funkciót, hiszen minden más retusálás, effektelésre rájön a szakma és a vendég is. Ha becsapod őket, elveszíted a hitelességed.

Változatos tartalmak

Ahhoz, hogy bekövessék profilodat, érdekessé kell tenned. Figyelj oda arra, hogy különböző tartalmakat közölj: posztold ki aktuális akcióid és kedvezményeid, tegyél fel kérdést, adj tanácsokat, tippeket, rakd ki vendégeid véleményét, ajánlásait. Amit még nagyon szeretnek: ossz meg előtte-utána fotókat. Ha nincs ihleted, gondold át a mindennapi munkamenetet, rengeteg dologról lehet rövid tartalmakat gyártani: otthoni ápolás, előkészítés, építés menete, alapanyagok, eszközök. Témából határ a csillagos ég…

Meríts ihletet instagramról: üsd be a hashtag-eket, amiket használsz és nézz körül, mit kommunikál a konkurenciád. Fontos, ha szeretnéd felhasználni, csak repostolással vagy forrásmegjelöléssel publikáld! (Ez a szakma nagyon érzékeny a tartalom és kép lopásokra.)

Próbáld ki azt is, hogy valamilyen cselekvésre ösztönzöd követőid. Dobjanak emojit, kommenteljenek, taggeljenek be valakit. Készíts nyereményjátékot – álljatok össze egy kollégáddal vagy egy influencerrel. Ezzel gyorsan növelheted követőid számát. Jó tanács! Csak olyan influencerekkel működj együtt, akik nem 2-3 havonta váltanak pillást, hanem hűek maradnak egy szakemberhez. Ne felejtsd el, a kevesebb néha több! (Nem kell minden együttműködésed posztolni, hogy ne csak azt lássák a követőid.)

Ne felejts el válaszolni a kommentekre, üzenetekre. Ha nem reagálsz azonnal, gyorsan kikövetnek rajongóid.

Figyelj oda arra, hogy személyiséged, stílusod, szalonod mindig összhangban legyen, hogy a közönséged tudjon vele azonosulni!

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés