„A YCLIENTS-ben látom a jövőt” – interjú Keszi Danival, a Barber and Barbies barbershop tulajdonosával – YJOURNAL

„A YCLIENTS-ben látom a jövőt” – interjú Keszi Danival, a Barber and Barbies barbershop tulajdonosával

Szabó Viktória -
September 9, 2020

Keszi Dani, a Barber and Barbies barbershop tulajdonosa maga is barber. (Habár anno más tervei voltak.) Négy éve nyitotta meg üzletét a XI. kerületben. Már a megnyitás előtt is tudta, hogy a trendi szalon mellé két dolgot biztosan szeretne: menő honlapot és online bejelentkezést. Miután megismerte a YCLIENTS-et, saját fejlesztésű rendszerének azonnal búcsút intett. Hogy mit szeret benne és hogy fogadták a vendégei, az kiderül a vele készült interjúból.

„Daueroltatni jöttek én meg fiatalos ívet nyomtam volna”

– Miért pont a fodrász szakmát választottad? Honnan jött az ötlet?

Gimnáziumba jártam, ezért esélytelen volt, hogy fodrász legyek. Jó voltam matekból, így arra gondoltam, majd gazdasági menedzser leszek, de aztán megkeresett a fodrászom. Fiatal csajszi volt, gyereket terveztek a párjával és szerette volna lepasszolni a vendégkörét. Nekem. Innen jött a fodrászosdi ötlete.
Bár a környezetemben mindenki azt mondogatta, hogy papír nélkül le fognak nézni, de én már csak azért is elkezdtem. Azt hittem, kirázom a kisujjamból, de nem így történt. A női hajhoz hozzá sem értem, nem tudtam megfogni a csatokat, szóval éppen ott akartam hagyni az egészet, de a fodrászom végül addig unszolt, amíg be nem fejeztem.

– Mi tartott mégis a pályán, ha ennyire nem tetszett a dolog?

Hát, elkezdtek jönni a haverok, kaptam a pozitív visszacsatolásokat, lett egy kis pénzem. Élveztem, kreatív volt, tetszett.

– Értem. Aztán, gondolom, csak hozzá kellett nyúlni a csatokhoz is…

Hozzá igen. De nem is ezzel volt az igazi gond, hanem azzal, hogy az óbudai panel aljában, ahol dolgoztam, másféle közönség talált meg, mint amire én számítottam. Daueroltatni jöttek én meg fiatalos ívet nyomtam volna…

„Pár évet lehúzok ott, megtanulom, amit lehet”

– Mi történt ezután?

Gondoltam, csinálom azt, amit ilyenkor szokás: elmegyek alkalmazottnak és kiépítek egy vendégkört. Szerencsém volt, mert akkoriban egy bevásárlóközpontban pont nyílt egy fodrászat és oda be is jutottam.
Úgy terveztem, hogy alkalmazott is leszek és vállalkozó is, de mivel elég húzós volt a kettő együtt, így választanom kellett. Mivel nagyon jó főnököt kaptam a bevásárlóközpontban, ezért úgy döntöttem, pár évet lehúzok ott, aztán megtanulom, amit lehet.

– Maradtál akkor?

Igen-igen, úgy két-három évet. Aztán egy idő után már nagyon éreztem, hogy jó lenne váltani. Igazából üzletvezető szerettem volna lenni. De pénzem nem volt, a főnököm meg nem akart új üzletet nyitni. Gondolkodtam abban is, hogy befektetőt szerzek, de akkor ugyanúgy lesz főnököm. Hitelt meg nem akartam.
Ugyanakkor volt egy hatalmas szerencsém. A főnököm nagyon jó csapatot rántott össze, azonban megérezte, hogy szervezkedek és el akarok menni. Mielőtt ezt megtettem volna, eladta a vállalkozást. Az új főnökkel nem voltam jóban és mivel más sem – és itt jön a szerencsefaktor –, ezért többen egyszerre álltunk fel.

– Pontosan hányan is?

Pontosan öten. És így alakult meg a Barber and Barbies. Négy éve. Igen. Idén április 20-án voltunk négy évesek.

„Én már akkoriban szerettem volna egy online bejelentkező rendszert”

– Milyenek voltak az első évek?

Szembenéztünk azzal, amivel szerintem minden újdonsült vállalkozónak szembe kell: nem tudod, hogy a bevételeid fedezni fogják-e a kiadásaidat. Abból a szempontból mondjuk szerencsénk volt, hogy a bevásárlóközpontban vezettük, hogy mennyit termeltünk. No, meg jó volt a csapat is és a hangulat is. Meg hát, vendégcentrikus, beszélgetős, haverkodós fodrászok vagyunk.
Ugyanakkor haverkodás ide vagy oda, természetesen nem tudhattuk biztosra, hogy mennyi vendég tart velünk, ha majd felállunk. Persze, akárkit megkérdeztünk, mindenki mondta, hogy jön utánunk. (Mi mást is mondana, különben elszúrod a haját! J) De azt mondtam, hogy szerény becsléseim szerint 10-ből 5-tel számoljunk. Végül aztán kellemes meglepetés ért: 10-ből 9 vendég utánunk jött.

– Szóval megnyitottatok és vendégkörötök is lett azonnal. Akkor tulajdonképpen marketing tevékenységre nem is volt már szükségetek.

Voltak vendégeink, nem is kevés. Ez tény. Ugyanakkor fontosnak tartottam a marketinget. Én olyan vállalkozó akartam lenni, aki minden forintot visszaforgat. Ennek az első lépése az én fejemben egy nagyon jó weboldal volt, mert hát, manapság már ez a névjegyed, így nagyon rendben kell lennie. Nagyon sokat költöttem rá, hogy jól nézzen ki, jól működjön. Ráadásul én már akkoriban szerettem volna egy online bejelentkező rendszert, ezért úgy döntöttem, készíttetek egy sajátot.

– Működött?

Működött igen, minden rendben volt vele, de mindig eszembe jutott valami újítás, apróság, amit hiányoltam belőle. Ezért a weboldalam készítőjének folyamatosan hozzá kellett nyúlnia. Egyre több új ötletem lett, amit nem győzött megvalósítani. Aztán egyszer csak úgy gondoltam, ez így nem lesz jó és pont ekkor kerestetek meg engem.

Új „korszak” kezdődött a YCLIENTS-szel

– Mi tetszett meg a YCLIENTS-ben?

Ami nálunk nem működött, az a YCLIENTS-nél igen. Mindent tudok benne mérni, lekérni, áttekinteni, sőt még többet is tud, mint amit a sajátom tudott. Ráadásul a havi díja körülbelül ugyanannyi volt, mint a sajátom fenntartási költsége, így mondtam, hogy nekem nagyon megéri, ha leváltom a YCLIENTS-re. Ez a rendszer mindent tud, amit én akarok.

– Hamar megszoktátok? Átszoktatok az új rendszerre?

Mivel felhasználóbarát az egész felület, így hamar hozzászoktunk. Nagyon sokat segítettek a konfigurálásnál a youtube videók, amelyekre, ha az ember időt szán és végignézi őket, akkor mindent tudni fog a YCLIENTS-ről.

– Kiemelnél-e valamit a YCLIENTS funkciói közül?

Nekem nagyon tetszett, hogy a pénzügyi részt jól lehet menedzselni. Hogy hány vendég van egy nap, mennyien fizettek. Nem kell szórakozni a konvertálással. Egyszerű, könnyen kezelhető, átlátható.
Az sem rossz, hogy van egy vendégadatbázisod, amit a rendszer automatikusan készít neked a bejelentkezőkből.
De leginkább az tetszett meg a YCLIENTS-ben, hogy kompakt az egész, nem kell hozzányúlni, tud mindent.

– A vendégek hogyan fogadták a rendszert?

Nagyon jól! A vendégeim 80%-a teljesen átállt. Úgy 20% maradt, aki nem hajlandó. Ebből 10-15% idős vendég és inkább telefonál. Úgy 5% pedig megnézi az online naptárban, mikor van szabad időpont, majd felhív, hogy látja, hogy van ott hely, szeretne oda bejelentkezni akkor. Mi így is marketingelünk amúgy: ne telefonálj, hanem bármikor, akár este, éjjel, amikor ráérsz, a naptárad összenézed az online bejelentkezőnkkel és eldöntöd, melyik a neked megfelelő időpont. Aztán befoglalod.
Egyébként, amikor a szalonnyitás még csak gondolatban foglalkoztatott, úgy terveztem, hozzánk csak online lehet majd bejelentkezni. Nem akartam recepcióst és azt sem, hogy egész nap csörögjön a telefonom. Aki be akar jelentkezni, az pedig be tud majd, online.
Egyetlen gondom volt csupán: már az elején tudtam, négy lányon nehéz lesz ezt keresztülvinni.

„Vendégszerzés szempontjából is egy fantasztikus eszköz”

– Miből gondoltad, hogy nehéz lesz keresztülvinni rajtuk?

Egy nő, aki bejelentkezik hozzájuk, értelemszerűen nehezebben tudja eldönteni, hogy mit kell a hajával csinálni. Ráadásul nálunk nincs recepciós, akivel pontosítani tudsz, miután bejelentkezel.
Minden fodrászunk egyéni vállalkozó, ezért hagytam, hogy megmaradjon náluk a messengeren keresztüli és a telefonos időpontfoglalás.
Az öcsém és én – mert időközben ő is fodrász lett és csatlakozott a csapathoz – pedig használtuk a saját online bejelentkezőt.

– Akkor a lányok nem is használják?

Nem. Feleslegesnek tartottam harcolni azért, ráadásul négy nővel, hogy mindenki álljon át erre. Ráadásul a lányok azt hozták fel, hogy egy férfinél hajvágás vagy szakáll van és kész. Ők könnyebben eldöntik mit szeretnének. Egy nő nem. Arról nem is beszélve, hogy ők szeretnek minden vendéggel egyesével, személyesen is konzultálni még az időpontja előtt, hiszen sok dologtól függ, mennyi időt fog eltölteni majd a fodrászszékben.

– Látsz arra esélyt, hogy a lányok valaha is…

Nem, nem hinném. Azonban, ha nyitok még egy helyet, ott biztos, hogy már a nyitás pillanatától kötelezővé teszem. Egyrészt, mert ebben látom a jövőt, másrészt, mert vendégszerzés szempontjából is egy fantasztikus eszköz.

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés