„Már nem tudom elképzelni, milyen lenne, ha nem lenne a YCLIENTS” – interjú Etter Dalmával, a Szempillaklinika alapító társtulajdonosával – YJOURNAL

„Már nem tudom elképzelni, milyen lenne, ha nem lenne a YCLIENTS” – interjú Etter Dalmával, a Szempillaklinika alapító társtulajdonosával

Szabó Viktória -
August 25, 2020

Etter Dalma alapító társtulajdonosa a szempillahosszabbítással foglalkozó budai Szempillaklinikának. Budapest legnagyobb, csak szempillahosszabbítással foglalkozó szalonjában öt ággyal igyekeznek kihasználni a kapacitásaikat. A vendégekkel való kapcsolattartást, az időpontegyeztetést testvére látta el, egészen addig, amíg az élet új kihívás elé nem állította: anyai örömök elé nézett.
Dalmának így sürgősen ki kellett valamit találnia. Szerencsére rátalált a YCLIENTS-re, ami nélkül már el sem tudná képzelni a Szempillaklinika életét!

Ahogy nőttek, egyre nehezebbé vált a vendégek időponttal való ellátása

– Mesélnél egy kicsit a kezdetekről?

Tizenegy évvel ezelőtt egyedül kezdtem a szempillahosszabbítást és azóta folyamatosan növekedtem. Amikor már olyan sok vendégem volt, hogy nem tudtam őket egyedül ellátni, akkor magam mellé vettem a testvéremet. Ahogy múlt az idő, annyira megszerettek minket a vendégek, hogy mindig bővíteni kellett a csapatunkat: újabb és újabb kolléganők csatlakoztak hozzánk. Aztán ahogy nőtt a stylistok száma, úgy nőtt a vendégeké is és úgy vált egyre nehezebbé a vendégek időponttal való ellátása.

– Egy gyönyörű, letisztult szalonban beszélgetünk, ugyanakkor úgy tudom, csak nem régóta vagytok itt.

Két éve költöztünk át ide. Az előző szalonban 10 éven keresztül dolgoztunk. Volt egy üzleti tervünk: kiszámoltuk, hogy ha ketten dolgozunk a testvéremmel és felveszünk két stylistot, miután átköltözünk is zökkenőmentesen tudjuk folytatni a tevékenységünket. Akkoriban azonban még az volt a rendszer, hogy minden stylist a saját vendégeivel egyeztette a következő időpontot. Igen ám, de amikor eljött a költözés napja, a két stylist azt mondta, ők maradnak és mivel ők kommunikáltak és adtak új időpontot a vendégeknek, ezért hozzájuk ragaszkodtak. Sajnos ekkor elvesztettük a vendégeink 50%-át.

– Mit tudtatok tenni ez ellen? Hogyan védtétek ki ezt a későbbiek során?

Az új szalonba már azt a rendszert vezettük be, hogy a vendégek kizárólag a Szempillaklinika telefonszámán tudtak bejelentkezni hozzánk és időpontot is mi adtunk nekik a távozáskor.
Ez azonban óriási terhet rótt a testvéremre: 130-200 emberrel való folyamatos kapcsolattartás, időpontok egyeztetése akár hétvégén, akár nyaralás alatt.

„Egész egyszerűen imádjuk!”

– A testvéred papír alapon vezette az időpontfoglalásokat?

Igen, illetve Google naptáron keresztül. Minden stylistnak volt egy színe és az alapján írogattuk be a vendégeket. Azonban az időpontfoglalás, módosítgatás és törlés szinte nonstop munkát jelentett számára, ami nagyon megterhelő volt neki.
Aztán terhes lett, így tudtam, hogy záros határidőn belül itthagy minket. Ekkor döntöttem el, hogy keresnünk kell egy online rendszert. Aztán rátaláltunk a YCLIENTS-re. Február óta már csak online lehet hozzánk bejelentkezni és egész egyszerűen imádjuk!

– Csak online vagy megmaradt azért a hagyományos módszer is?

Megmaradt a telefonos bejelentkezés is, mert úgy látom, igénylik a vendégek a plusz kapcsolatot. Nyilván, a fiatalok, akik már korábban is Instagramon keresztül írtak időpontért, hamar megszokták. Akinek pedig – gondolok itt a régi, idősebb vendégekre – gondot okozott volna az átállás, annak megadtuk a lehetőséget a személyes vagy telefonos időpontegyeztetésre.
Emellett, mivel speciális szolgáltatást nyújtunk, ezért én minden új vendéget – mindegy, hogy online jelentkezik-e be – felhívok személyesen és megkérdezem, van-e allergiája, volt-e már korábban pillája.
Szóval nem személytelenedik el a szolgáltatás a YCLIENTS használatával, hiszen a kontaktus megmarad, csupán nekünk kell kevesebb energiát befektetnünk.

– Hogyan fogadták a vendégek?

Örültek. Minden újdonságnak örülnek. Szeretik a változásokat és ennél is érezték, hogy ez pozitív irányú előrelépés lesz. Egyébként ki merem jelenteni, hogy a vendégeink 80%-a már online foglal és csak 20% ragaszkodik hozzá, hogy mielőtt elmegy, beírjuk a következő időpontját.
Ráadásul volt olyan új vendégünk, aki azt mondta, ő csak olyan szolgáltatót választ, akihez online tud bejelentkezni.

„Már nem tudom elképzelni, milyen lenne, ha nem lenne a YCLIENTS”

– Okozott gondot az átállás?

Volt némi átmenet, mivel a YCLIENTS naptár más logika alapján működik, mint a Google naptár: ott mindenkinek külön színe volt, itt pedig a stylistoknak külön naptára van, fölötte a nevével és a fotójával. Ráadásul az applikációnak köszönhetően mindenki látja a naptárat a mobilján.
És képzeld, amikor az első olyan vendég jött, aki online foglalt időpontot, megjegyeztük a nevét és megünnepeltük, amint belépett az ajtón.
Azt kell, hogy mondjam, már nem tudom elképzelni, milyen lenne, ha nem lenne a YCLIENTS.

– Szeretik a stylistok? Hamar megbarátkoztak vele?

A szakemberek látják és nyomon tudják követni a saját munkaidőbeosztásukat.
Ráadásul én, mint tulajdonos, eldönthetem, hogy a munkatársaim mennyit láthatnak a teljes rendszerből. Én döntöm el, hogy mennyi terhet veszek le a saját vállamról azzal, hogy mennyi lehetőséget biztosítok nekik a naptárhasználatban.
Bárhol és bármikor láthatom a naptárban, hogy melyik vendég jött el, ki fizetett, ki jelentkezett be, mennyire foglaltak a stylistok. Akár nyaralhatok is, biztonságosan működik a jelenlétem nélkül is a rendszer.
Számtalan módon meg tudom nézni, hogy egy stylist mennyit termelt, milyen költségeink vannak. Amit kilátásba helyeztem, de még nem jutottam el odáig, az a raktárkészlet feltöltése, ami szerintem megint egy óriási előrelépés lesz.

– És ha valamiben megakadsz?

Felhívom az ügyfélszolgálatot. Mindenben segítenek. Viccet félretéve, tényleg óriási segítség volt a legelején, hogy az ügyfélszolgálat is rendelkezésünkre állt, bármi kérdés merült fel a beállítással kapcsolatban.

„Néhány mozdulattal mindenkit tudtam értesíteni”

– Melyek a legnagyobb előnyei számodra?

Ha egy új vendég hív, én pedig éppen szempillát hosszabbítok, akkor nem kell felfüggesztenem a munkát és végiglapozgatnom a naptárakat, hogy melyik szempillastylistnál mikor van szabad időpont.
A rendszer a vendég telefonszámát is automatikusan beírja az időpontja mellé, így jelentősen lerövidül a szolgálati út is. Értem ezalatt azt, hogy ha valaki késik, a stylistnak megvan a telefonszáma – eddig nálam volt meg egyedül minden vendég száma –, fel tudja hívni és nem nekem kell hívogatni, hogy legyek kedves, beszéljek a vendéggel és kérdezzem meg, jön-e az időpontjára.

– Melyik a kedvenc funkciód?

Nagyon szeretem, hogy automatikus SMS-t vagy e-mailt tudok küldeni minden vendégnek. Amikor március közepén be kellett zárni a szalont a koronavírus-járvány miatt, akkor csak egy üzenetet kellett megfogalmazni és körbeküldeni. Amikor pedig újranyitottam, szintén nem egyenként kellett az SMS-eket megírni, hanem néhány mozdulattal mindenkit tudtam értesíteni.
Emellett a 24 órával a foglalás előtt kiküldött emlékeztető szintén jó dolog, mert sokan elfelejtik az időpontjukat. Ha egy nappal korábban emlékeztetjük őket, nagyobb eséllyel jönnek el.

– Mit gondolsz, visszahozza az árát?

Habár nem vagyok egy pénzügyi zseni, abban biztos vagyok, hogy igen. És nem kevés hasznot is hoz. De ha konkrétan kérdezed, azt mondanám, két új szett foglalásával már vissza is hozta az árát.

Marketing költés nélkül lett több a vendég a szalonban

– Növekedett a bevétel is, amióta YCLIENTS-et használtok?

Növekedett a profitunk, mivel költséget takarítottunk meg és hatékonyabb lett a munkavégzés is. Minden szolgáltatás, a szakember munkaideje és az árak is átláthatóvá és egyértelművé váltak. Arról nem is beszélve, hogy olyan felhasználókhoz is eljutottunk, akiket biztosan nem érünk el, ha nincs a YCLIENTS.

– Mivel nincs recepciósotok, gondolom a kiadások is csökkentek…

Így van. Ha egyedül dolgozol, a saját idődet szabadítod fel, amit fordíthatsz termelőmunkára vagy a családodra vagy akár pihenésre. Ha pedig másokkal dolgozol együtt, akkor a YCLIENTS-szel megspórolod a recepciós munkáját és költségét.
Ráadásul nekünk nem kellett külön honlapot csináltatnunk, csak rátettük a már meglévő Facebook és Instagram oldalunkra a Foglalás most gombot és a vendég már látja is a szabad időpontokat.
Emellett a YCLIENTS-szel mindenféle erőfeszítés vagy reklám nélkül szerezhetünk új vendégeket: mi úgy értünk el új embereket, hogy nem költöttünk marketingre, tehát aki odatévedt az oldalunkra, abból az esetek nagy részében vendég lett, mert azonnal tudott is időpontot foglalni hozzánk. Míg, ha fel kellett volna hívnia minket, akkor nem biztos, hogy pont abban a percben eléri a szalont; gondolok itt arra, ha hétvégén vagy éppen éjszaka találta meg a közösségi oldalunkat.
Ez egy olyan előrelépés volt részünkről, ami különösebb befektetést nem igényelt, mégis több vendéget tudtunk behozni a szalonba.

– Ez azt jelenti, hogy ha vissza lehetne térni a google naptárra, már nem tennéd meg?

Abszolút nem. Semmiképp. Azt gondolom, az online időpontfoglalás egy olyan szolgáltatás, amely abszolút kiemel minket a konkurenciából. Ráadásul ez egy menő dolog és menőnek lenni nagyon jó.

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés