"Arra buzdítom a kozmetikusokat, kezdjenek barátkozni a digitalizációval"

„Arra buzdítom a kozmetikusokat, kezdjenek megbarátkozni a digitalizációval, különben lemaradnak” – interjú Papp Mónikával, a The Academy és a Vagheggi Hungary szakmai vezetőjével

Szabó Viktória -
June 23, 2020

A „XXI. század prémium kozmetikusa” címmel hirdetett webináriumot a Vagheggi Academy, méghozzá kozmetikus és szépségipari szakembereknek. Az ingyenes előadás 2020. június 30-án, kedden 9:00-12:00-ig tart és szuper programnak ígérkezik. A webináriumot Papp Mónika a The Academy és a Vagheggi Hungary szakmai vezetője tartja majd és többek között a gépi bőrdiagnosztikáról lesz szó, illetve arról, mire vágyik a vendég. És természetesen arról is, hogyan takaríthatunk meg időt és pénzt a YCLIENTS használatával.

Papp Mónikával a webináriumról, a Vagheggi cég „küldetéséről” valamint arról beszélgettünk, mitől lesz ma prémium minőségű szolgáltató egy kozmetikus szakember.

„Előnyt jelenthet, ha kontroll alatt tudja tartani a pénzügyeit és még a marketinghez is ért”

– Hozott valamilyen változást a Vagheggi életében az, hogy az olasz anyacég felvásárolta a magyart?

A hét évvel ezelőtti „felvásárlás” jelentős szemléletmód váltást hozott. Az olaszok ugyanis már régóta nemcsak szakmailag támogatják partnereiket, hanem feltett szándékuk, hogy sikeres vállalkozót is faragnak belőlük. Ez a tervük a magyar piacon is. Így nekem is ez lett a küldetésem.
Olaszországban egyébként ez már nem újkeletű. Már régóta segítik a partnereket, és itthon is elindítottuk ezt a támogatás pár évvel ezelőtt.  Ez idő alatt is hatalmas tudásanyagot és rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk össze, hogy támogatást nyújthassunk.

– Majd a tudásanyag „összefogására” létrejött az Academy is…

Egy éve készült el az Academy projektje, méghozzá azzal a céllal, hogy márkasemleges képzéseket indítsunk az ágazatnak. Többek között üzleti ismereteket, pénzügyi kontrollt, kommunikációt, értékesítést és marketinget oktatunk.
Magyarországon rengeteg az egyszemélyes vállalkozás, nagyon sok az ügyes szakember, de nem tanították meg nekik, hogyan kell egy vállalkozást irányítani. Manapság pedig, amikor olyan erős az online jelenlét, a szoros versenyhelyzetben előnyt jelenthet, ha kontroll alatt tudja tartani a pénzügyeit és még a marketinghez is ért.
Jó, ha minimálisan ért hozzá, hiszen egy kozmetikusnak többnyire nincs lehetősége arra, hogy marketingest alkalmazzon.

– Mi a célja ezeknek a képzéseknek?

Az Academy rengeteg képzést indít, mind szakmai témában, mind pedig bőrápolással, vállalkozással kapcsolatosan. A cél, hogy az ágazat fejlődjön és ezen keresztül a Vagheggi partnerei is többféle, szerteágazóbb támogatást kapjanak.
Ráadásul a partnercsomagban több ingyenes képzés is van, illetve biztosítunk nekik egy Master Business vállalkozó fejlesztő képzést is. Ezen megmutatom, hogyan lássa át a pénzügyeket, hogyan árazza be a szolgáltatásokat, hogy néz ki egy árlista, milyen költségek merülnek fel egy kozmetikánál, hová pozícionálja magát a kozmetikus, és még számtalan üzleti szempontot.

Egy szoftver, ami megkönnyíti az ember életét

– A következő képzés június 30-án, a „XXI. század prémium kozmetikusa” ráadásul rendhagyó lesz…

Igen, mert a YCLIENTS-szel közösen tartjuk. Drobcsák Miron, a YCLIENTS marketing és értékesítési vezetője, szalontulajdonos a meghívott előadó, aki erről a digitális, „all-in-one” naptár alapú ügyviteli rendszerről mesél majd, amely lehetővé teszi a kozmetikusok számára az online időpontfoglalások kezelését és az üzleti folyamatok automatizálását.
Nagyon örültem a YCLIENTS-szel való együttműködésnek, mert azonnal láttam a kapcsolódási pontokat. Hiszen amit eddig oktattunk, mitől lesz egy kozmetika prémium, a pénzügyi ismeretek és így tovább, szóval ezek mellé végre odatehetünk egy szoftvert is, ami megkönnyíti a szakember életét.

– Hiába, a digitalizáció elérte a kozmetikai ipart is…

El, de sokakat nehéz kimozdítani a rutinból, de én arra buzdítom a kozmetikusokat, kezdjenek megbarátkozni a digitalizációval, különben lemaradnak. Akár kicsi, akár nagy a szalon, nem működhet enélkül. Aki pedig nem újít, az vevőt is veszíthet.
Ráadásul az elmúlt időszak, azaz a koronavírus tökéletesen rámutatott arra, hogy ha valaki nem tudatosan irányítja a vállalkozását és nincs berendezkedve arra, hogy egy kattintással elérje vendégeit, az nincs felkészülve a hasonló élethelyzetekhez.

– Visszakanyarodva a képzéshez. Miről lesz még szó benne?

Az előadásomban még arról is beszélni fogok, hogyan kell kialakítani egy szalon protokollt. Ez abból áll, hogy hogyan kell bejelentkezni, mire számíthat a vendég, mennyi idő egy szolgáltatás. Hogy mindezt tudja előre, amikor időpontot foglal, ne zsákba macskát kapjon.
Emellett szó lesz még a gépi bőrdiagnosztikáról is: el fogom mondani az előadás során, hogyan jelent ez óriási versenyelőnyt annak, aki alkalmazza. Továbbá bemutatom a YCLIENTS-et és azt, hogyan tudunk segítségével időt spórolni és profitra szert tenni.

Az lesz előnyben, aki fejleszti magát

– Viszlát tollal kitöltögetett határidőnaplók és papíron vezetett vendégadatok…

Mindig arra buzdítom a kozmetikusokat, hogy vezessenek vendégeikről vendégkartont, amire feljegyzik, milyen szolgáltatást vett igénybe, mikor érkezett, mit vásárolt tőlük, és így tovább. Eddig mindenkinek azt tanácsoltam, papír alapon tegye mindezt, de amióta a YCLIENTS-et ismerem, egyértelmű, hogy ezt digitalizálni kell.
Egy tudatos vállalkozó, egy prémium szolgáltató nem vezethet manapság mindent papír alapon.

– Miért fontos, hogy egy kozmetikus mindenféle információval rendelkezzen a vendégeiről?

Gazdasági szempontból nagyon fontos, hogy egy kozmetikus tisztában legyen azzal, mit használ otthon a vendég, mire jár hozzánk, mennyit költ nálunk és mindezt hová tudom fejleszteni. Az lesz előnyben, aki ebből a szempontból is fejleszti magát és elhagyja a régi, papír alapú határidőnaplót és nem abba írja fel az információkat.

– Ugyanakkor gondolom az is fontos – online jelenlét –, hogy a vendég is rendelkezzen információval a kozmetikusról…

Egy cég készített anno egy közvéleménykutatást azzal kapcsolatban, hogy milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe leggyakrabban az emberek egy szépségszalonban. A kutatás eredménye az lett, hogy a nagy részüknek fogalmuk sincs, hogy mit kérhetnek gyantán és arckezelésen kívül, azaz konkrétan milyen szolgáltatások vannak egy kozmetikában. De honnan is lenne, ha sokaknak nincs weboldala, nem írják le milyen árakkal dolgoznak, milyen szolgáltatásokat lehet náluk igénybe venni, hogyan kell időpontot foglalni hozzájuk.

„A bejelentkezés egyszerű legyen, ne kelljen emiatt órákat elvesztegetni”

– Pedig a mai tudatos fogyasztóknak – akik ráadásul egyre többen vannak –, kell az információ.

Igénylik az információt. Meg hát a vendégek változnak. Szükségük van arra, hogy a szakember néha újítson, hogy „máshogy” jussanak el a vállalkozáshoz. Aki ezekről nem vesz tudomást és nem fejlődik, az le fog maradni bármilyen nagy vendégköre is van. Ilyenkor mindig megkérdezik tőlem, hogy de hát miért gondolom ezt. Azért, mert, ha melletted nyitnak egy kozmetikát, ami más szolgáltatásokat is biztosít, akkor lehet, hogy a vendégeid egy része kíváncsi lesz rá és már el is vesztetted őket.

– Egy prémium kozmetikussal ez nem fordulhat elő. De mi is jellemez egy „mai” prémium kozmetikust?

Számomra az az alap, hogy kiváló szakember. Én mindig azt tanácsolom, legyen valamiben specialista. Vannak, akik tetoválnak, akik sminkelnek vagy arckezelésekre, esetleg testkezelésekre specializálódnak. Mindegy is. A lényeg, hogy abban Te legyél a legjobb. És tudasd is a vendéggel, hogy miben vagy első osztályú.
Ez az első lépés. A második az, hogy élményt kapjon a vendég. Hiszen manapság egy kozmetika a vendég kikapcsolódásáról is szól és arról, hogy élményt kapjon. A harmadik az, amit a YCLIENTS is képvisel: a bejelentkezés egyszerű legyen, ne kelljen emiatt órákat elvesztegetni. Ez a mai kor követelménye.
Egy prémium kozmetikusnak nagyon fontos, hogy ő jusson először a vendég eszébe, ha szépségápolásról van szó. Ő mondja meg neki, hogy mit használjon. Legyen tanácsadó. Ehhez azonban szüksége van a feljegyzéseire, amiket a YCLIENTS-nek köszönhetően néhány kattintással elér, akár mobiltelefonról is.

És hogy még mi jellemzi, azt megtudhatod, 2020. június 30-án, a „XXI. század prémium kozmetikusa” ingyenes előadáson.

További információ és jelentkezés IDE kattintva!

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés