Vendégérték kiszámítása, avagy így növeljük a látogatások gyakoriságát

A vendégérték kiszámítása, avagy hogyan növeljük a vendég látogatás gyakoriságát?

Drobcsák Miron -
May 11, 2020

A szolgáltatóiparban működő vállalkozások többsége „szezonális”, azaz a bevételük attól függ, mikor és milyen gyakran foglalnak időpontot a vendégeik. Általában ha 2-3 hetente jönnek, az már jónak számít. A kiadásaik ezzel ellentétben „percre pontosak”. Nem függ attól, hogy tél van vagy nyár.

Gondolkodtál már azon, hogy egy-egy vendég mennyi bevételt hoz adott időszak alatt, azaz mennyi pontosan a vendégérték egy főre lebontva? Legújabb cikkünkből kiderül.

Drobcsák Miron, @mirondrobcsak a YCLIENTS Hungary marketing és értékesítés csapat vezetője, szépségszalon tulajdonos

Folyamatok automatizálása

A digitalizáció elérte a szépségipart is és már léteznek olyan technológiák, amelyek segítségével automatizálni tudjuk a folyamatokat. Erre kiváló példa a YCLIENTS, ami egy felhő alapú időpontkezelő rendszer, amely lehetővé teszi a szolgáltatóipari vállalkozások számára az online időpontfoglalást és az üzleti folyamatok automatizálását.

Mennyi a bevételünk

A YCLIENTS segítségével folyamatosan leszűrhetők kimutatások azzal kapcsolatban, mennyi az átlagos számlánk, hány új vendégünk van, visszajáró vendégeink mennyit költenek nálunk és még sok más hasznos információ. Többek között az is, mennyi a bevételünk egy nap, egy héten, egy hónapban. És ezt hány vendégnek „köszönhetjük”.

Vendégérték (customer lifetime value)

Gondolkodtál már azon, hogy a különböző vendégek mennyi bevételt hoznak neked adott időszak alatt? És ha azt mondom, nem is olyan nehéz ezt kiszámolni?

Az úgynevezett vendégérték vagy “customer lifetime value” (CLTV) egy olyan fogalom, amit más ágazatoknál is előszeretettel használnak. Azt mutatja meg, hogy egy adott időszak alatt vagy „egész élete során” egy vásárló mennyi pénzt hagy ott az adott cégnél.

Ha nem használod a YCLIENTS-szet, akkor csak manuálisan tudod kiszámolni, hogy egy vendég mennyi pénzt költ nálad 1 év alatt, ami eléggé hosszadalmas.

Egy törzsvendég mennyi pénzt hoz

Miért ne számolhatnánk ezt ki a szépségiparban is? Hiszen itt is vannak törzsvendégek, kvázi vásárlók, akiknél ez az érték ugyanúgy megállapítható. Ezáltal a szakember tudni fogja, hogy különböző törzsvendégei mennyi pénzt hoznak neki egy meghatározott időszakban, például egy hónapban vagy egy évben.

Ez egy szépségszalon életében egyáltalán nem mindegy, hiszen mondjuk van évente 12 havi bérleti díja és ezért számít az, hogy egy vendég évente 12-szer vagy 15-ször foglal időpontot.

Átlagos számla kiszámolása

Ha digitális naptárat használunk, nagyon könnyű kiszámolni, mennyi egy szalon átlagos számlája:

bevétel = vendégek száma (időpontfoglalások) x átlagos számla

Ha belevesszük az időt, mint változót, azaz a látogatások gyakoriságának számát is, akkor megkapjuk a gyakorisági mutatót.

Vendégérték: így számoljuk ki!

Vegyünk példának okáért egy időszakot: feltételezhető, hogy egy vendég kétszer jött hozzánk egy hónapon belül. Ha pontosak akarunk lenni, akkor számoljuk ki először, hogy átlagosan hányszor foglalnak hozzánk időpontot.

A képlet egyszerű: vegyük az időpontfoglalások számát. Tegyük fel, hogy 800 időpontfoglalásunk volt, 600 vendégtől. Ez azt jelenti, hogy átlag 1,33-szor foglaltak hozzánk időpontot.

Ha vesszük az átlagos számlát, ami legyen ebben az esetben 8.000 Ft, akkor egy vendégtől átlag 10.666 Ft bevételünk származik. Ennyi egy vendégnél a vendégérték, azaz a customer lifetime value, azaz ennyit hoz átlagosan nekünk.

Ha törzsvendég és minden hónapban számíthatunk a látogatásaira, akkor ezt megszorozva 12-vel (a hónapok számával), megkapjuk, hogy egy évben 127.992 Ft bevételünk lesz ettől a vendégtől.

Fontos ezt a vendéget megtartani? Biztos vagyok benne, hogy a válasz: Naná!

Vendég látogatás növelése

Ezzel a képlettel könnyedén kiszámolhatjuk, hogy a 600 főből álló vendéglétszámból mennyi bevételünk lehet. Ha azonban a vendégek látogatásának számát növelni tudjuk, akkor értelemszerűen nagyobb lesz a bevételünk is. Hiszen, ahogy már korábban is hangsúlyoztam, nem mindegy, hogy egy vendég egy évben 12-szer vagy 15-ször látogat el hozzánk.

Átlagos számla növelése helyett: időpontfoglalások számának növelése

A kiadásaink havi szintűek, a bevételeink szezonálisak. Éppen ezért számít, hogy hónapra pontosan mennyi a bevételünk. Ha nem tudunk árat emelni (azaz nem tudjuk az átlagszámla értékét növelni), mert nem tudunk többet elkérni a szolgáltatásokért, akkor csak az időpontfoglalások gyakoriságát növelhetjük.

Ha a 600 vendég 800 időpontfoglalását 10%-kal, azaz 880-ra tudjuk növelni, akkor a gyakoriság értéke 1,46. Így a vendégérték, azaz a CLTV egy évre nézve magasabb lesz, mégpedig 11.733 Ft.

Hogyan növelhető a gyakoriság?

Különböző kedvezményekkel, speciális, személyre szabott ajánlatokkal bármely vendég elcsábítható. Adjunk nekik kedvezményes szolgáltatást, ha meghatározott időn belül többször látogatnak el hozzánk.

Kiváló gyakoriságnövelő lehetőség még a gamifikáció vagy a pontgyűjtő kártya is, amire a vendég gyűjtheti a pontokat és adott mennyiség után kedvezményben vagy ajándékban részesül. Hiszen a vendégek imádnak játszani, gyűjtögetni. Továbbá növelhető még a gyakoriság az online időpontfoglaló widget-tel is, amely tapasztalataink szerint növeli a foglalások gyakoriságát.

AJÁNLOTT TARTALOM:
Így szerezz időpontfoglalásokat, vendégeket hűségprogramok segítségével

Visszacsábítani, aki régen volt

A YCLIENTS digitális naptár tehát nemcsak arra kiváló, hogy online bejelentkezést biztosítsunk vendégeinknek, hanem arra is, hogy néhány kattintással átlássuk, kik a törzsvendégeink, kik voltak régen, kik nem jöttek már hosszú ideje hozzánk. Őket könnyedén megcélozhatjuk egy kedvező ajánlattal, amellyel visszacsábíthatók szalonunkba. Hiszen egy meglévő vendég – aki járt már nálunk – megkeresése kevesebbe kerül, mint egy új vendég bizalmának megszerzése.

Részletes konzultációt az YCLIENTS platform lehetőségeiről elektronikus úton kaphatsz a support@yclients.com e-mail címen vagy az alábbi telefonszámon: 06 1 700-8108

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd viberen a YCLIENTS Community-t, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. 🙏🏻

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés