SPA szalon nyitása lépésről lépésre!


SPA szalon üzleti folyamatainak automatizációja CRM-rendszer segítségével
Egy SPA szalon megnyitása mindig egy döntéssel kezdődik: franchise rendszerben dolgozzunk, vagy kezdjünk mindent nulláról. A franchise eladói átadnak egy már kidolgozott üzleti folyamatot, és segítenek a vállalkozás pénzügyi fejlődésében.
Tehát ebben az esetben egy megtérüléssel kecsegtető kész üzleti megoldást vásárolunk, jól ismert branddel és többmilliós forgalommal. De emellett kötelesek vagyunk járulékot fizetni a franchise jogtulajdonosának, ami akár elérheti a havi bevételed 50%-át is.
Nézzük meg, hogy ha egyedül szeretnénk elindítani SPA szalonunkat, mire lenne szükségünk.
A nulláról indítás 6 lépése:
1: Válasszuk ki a megfelelő piaci szegmenst
Szépségszalon SPA, külvárosi verzió vagy belvárosi, keleti stílusú vagy romantikus hangulatú SPA, esetleg fitness SPA. (Az utóbbi 2-3 évben a látogatottsági mutatók szerint inkább a külvárosok lakóövezeteiben elhelyezkedett low budget, azaz egyszerűbb/takarékosabb SPA szalonok voltak népszerűek.) Jelöljük ki a célközönségét, például 20 és 60 év közötti férfiak és nők vagy például sportolók.
2: Fogalmazzuk meg az üzleti koncepciót
Ez alapozza meg a brand sikerét. Alakítsunk ki egymásra épülő szolgáltatásokat, amelyek népszerűek, könnyen értelmezhetők. Legyen relaxáló vagy egészségmegőrző. Prognózisképpen végezzünk piackutatást, továbbá trendelemzést is.
3: Kell egy üzleti terv
Készítsük el a vállalkozásunk koncepcióját, a piackutatást, a szolgáltatások listáját, reklám és marketing stratégiát. Végezzünk pénzügyi számításokat. Ha már tudjuk mi kell a SPA szalon megnyitásához, de a meglévő költségvetés nem fedezi a szükséges kiadásokat, gondolkozzunk el egy esetleges banki hitelen? Javasolt két üzleti terv elkészítése. Egy reálisabb, saját magunknak, és egy optimistább, a potenciális befektetőknek.
4: Készítsünk elő minden szükséges dokumentációt
Cégbejegyzés, engedélyek beszerzése minden illetékes szervtől, úgymint ÁNTSZ és tűzoltóság.
5: Jó alaposan vizsgáljuk meg az üzleti tervet
Ha a SPA szalont üzleti modellként fogjuk fel, akkor az első helyen a megtérülés legyen. Számítsuk ki a kiadások mértékét és a piaci viszonyokra alapozva határozzuk meg a várható bevételt. Optimista becslések szerint a kisebb SPA szalonok havi árbevétele akár elérheti az 1.2 millió forintot, a nagyobb SPA központoké akár havi 6.5-8 millió forint is lehet. Mindez tisztán, a befektetői- és partneri jutalékkifizetések, továbbá a franchise költség nélkül. A személyzet létszáma nagyban függ a szolgáltatási profiltól – egészségmegőrző, gyógyászati, relaxációs. Általában állandó munkatársként szükséges kozmetikus, fizioterapeuta és recepciós. A könyvelést jobban megéri kiszervezni másnak. De érdemes szem előtt tartani, hogy a stabil bevételi csúcsra a vállalkozás csak teljes kapacitás mellett, körülbelül a működése második-harmadik évére jut el. Emellett reális csökkenteni ezt az időt, úgy egy-másfél évre.
6: Dolgozzuk ki a piaci helyzet elemzésén alapuló üzleti koncepciót
Vegyük figyelembe a célközönség igényeit, tanulmányozzuk a konkurenciát, dolgozzunk a marketing stratégia fejlesztésén.
SPA szalon irányítása
Egy SPA központ irányítása feltételezi a pénzügyi elemzés folyamatait, ügyfélmozgás monitorizálását, visszajelzések feldolgozását. Szükséges az alkalmazottak munkájának kontrollálása, továbbá reklámkampányok és marketing stratégiák felügyelete. A SPA alapszintű irányítása a üzlet létrehozójára hárul.
Szükséges a vállalkozás irányításának automatizálása és optimalizálása: a vendégekkel kapcsolatos információ összegyűjtése és feldolgozása, pénzügyi beszámolók elkészítése, a kereslet elemzése, a tendenciák tanulmányozása.
A SPA szalon irányítása komoly döntések meghozatalát jelenti. Minél hamarabb kapnak információt az elvesztett ügyfélről, annál hamarább tudják kidolgozni a visszaszerzésének és megtartásának stratégiáját.
Folyamatos fejlesztés
A vállalkozás fejlesztése nem lehetséges a szolgáltatási paletta folyamatos frissítése nélkül. Legalább évente kétszer szükséges bővíteni a kínálatot új kezelésekkel és kiegészítő szolgáltatásokkal: masszázs, manikűr, pedikűr, szauna. Bevételnövekedéshez vezethet továbbá szépségipari cikkek értékesítése is: fésűk, samponok, arcmaszkok, hajbalzsamok, kondicionálók.
SPA szalon munkájának automatizálása
A SPA, mint vállalkozás, óhatatlanul igényli a folyamatok automatizálását, ami költségeket takarít meg az alkalmazottak felvételénél. Ez leegyszerűsítheti továbbá a szalon irányításának folyamatát, és megfelelő eszköz lesz az elemzések és kimutatások elkészítéséhez.
Megoldás: YCLIENTS
Ezt a feladatot rendkívül jól oldja meg a YCLIENTS naptár alapú időpontkezelő és ügyviteli rendszer, amely lehetővé teszi a szolgáltatóipari vállalkozásoknak számára az online időpontfoglalást és az üzleti folyamatok automatizálását.
YCLIENTS kezeli a vendégkartonokat, a szalon időpontfoglalásait, automatizálja az ügyfélbázis kialakítását, pénzügyi nyilvántartást és a törzsvendég programokat és akciókat. Az óriási adatmennyiség átláthatóan épül fel egy könnyen és intuitívan érthető felületen. A rendszer moduljai több tucat feladat megoldására adnak lehetőséget.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd viberen a YCLIENTS Community-t, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.
Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??
Szólj hozzá!