Motivációs rendszer: befolyásolható-e a szakemberek munkavégzése? – YJOURNAL

Motivációs rendszer: befolyásolható-e a szakemberek munkavégzése?

Drobcsák Miron -
March 18, 2020

Ügyfeleink többségét szépségszalonok alkotják. És hogy egy valóban népszerű, hatékony terméket hozzunk létre, amely képes segítséget és megoldást nyújtani bármilyen, az adott iparág specifikációjából adódó problémájára, a motivációs rendszer megalkotása során különös figyelmet fordítottunk a szalonok üzleti folyamataira.

Kiril Rudenko (@rudenkokirill), YCLIENTS értékesítési csapatának vezetője

Nem titok már, hogy a vállalkozások tulajdonosai “gyenge láncszemként” tekintenek a recepciósokra. A legtöbb szépségszakmai fórumon és konferencián az előadók gyakran alulértékelik azok szakmai készségeit, akik egy teljes szakemberi csapat munkájának koordinátorai.

Többen szeretnék robotokkal helyettesíteni őket. 

Képzeld csak el, belépve a szalonba a jól megszokott pult helyett egy hatalmas fémdoboz fogad világító képernyővel. A kijelző nyomkodásával megkapod a szükséges szolgáltatást, elhelyezed a pénzt a pénztárban és távozol. Mintha az üzleti életben így is annyi lélek és emberség lenne.

Motivációs rendszer
Egy önkiszolgáló terminál (McDonald’s)

Honnan származik a robotok alkalmazásának gondolata?

Lehet, hogy a vállalkozások vezetői azt várják, hogy a recepciósok nagyobb lelkesedést és aktivitást mutassanak, mint azt fizetésük mértéke tükrözi.

Vajon elgondolkodtál már azon, hogy az alacsony eladási mutatók és vendéghűség oka nem feltétlenül az alkalmazott? Milyen munkát fektettél az alkalmazottakba, hogy a kiadások végre megtérüljenek?

Ez a probléma korántsem megoldhatatlan. Elegendő néhány lépést megtenni annak érdekében, hogy az eladások és a vendéghűség növekedni kezdjen.

Motivációs rendszer: hogyan hozd létre?

Egy kényelmes munkafelületen és rögzített részesedésen túl az alkalmazottakat motiválni kell. Hiszen mindenkinek az a célja, hogy többet keressen.

A legtöbb szépségszalonban a következő a helyzet: a recepciós 10% részesedést kap a termékek értékesítése után, ami körülbelül 4.200 Ft/nap. Tehát ez összességében mennyit is jelent?

  • A szalon termékei akkor értékesíthetők, ha a vendég is érdekelt azok megvásárlásában.
  • A vendégekkel való kommunikáció napi fásult rutinná válik.
  • Nincs bevétel.

Még akkor is, ha a szalonban felelős és hűséges személyzet dolgozik, nem számíthatsz nagy nyereségre. Munkatársaidból mindig hiányozni fog az a bizonyos motiváltság, vagyis a „csillogó tekintet”.

Motivációs rendszer
A kozmetikumok értékesítése a recepciósok feladata, akiket erre ösztönözni kell (fotó @topgun_barbershop)

Ez egy igazán súlyos probléma a szépségiparban. Számos eszköz létezik a hatékony irányítási és motivációs rendszer létrehozására.

Alkalmazz progresszív jutalékskálát: 

  • 42.100 forint értékű eladott termék után – 5% a jutalék
  • 46.000-63.000 forint értékű eladott termék után – 10% a jutalék
  • ha az eladott termékek összege több, mint 168.000 forint – 30% a jutalék

Igen, lehet elsőre elrettentőnek tűnhet a nagyobb jutalék fizetésének szükségessége. De csak megfelelő motivációval érhető el az értékesítési terv teljesítése.

És ne feledd el megmutatni a recepciósnak a közbenső eredményeket. Meg fogsz lepődni, hogy a 10–11 ezer határon elhelyezkedő bevételű személyzet egyszerre akar majd mindenki számára termékeket eladni.

Biztosíts motivációs rendszer képzéseket!

A szalonba belépve a vendégek szakmai csapatot akarnak látni. A recepciósnak is rendelkeznie kell megfelelő szakmai tudással, át kell látnia minden polcot és ismernie kell minden szolgáltatást, hiszen minden potenciális kérdésre neki kell majd elsőként választ adnia.

Abba a szalonba, ahol valódi szakemberek dolgoznak, a vendég mindig vissza szeretne térni. Hiszen itt találhat megoldást minden problémájára.

A képzések és oktatóprogramok kiváló asszisztenseid lesznek a személyzet fejlesztésének kérdésében.

Tartsd fenn a fegyelmet!

Mit tehetsz a fegyelem fenntartása érdekében:

  • Rögzítsd a bejövő és kimenő hívásokat további elemzések érdekében;
  • Elemzések és szűrők kezelése a CRM-ben;
  • Ellenőrizd a recepciósok általi értékesítési forgatókönyveket.

A személyzet munkájának megfelelő javítása érdekében meg kell értened, hol követnek el rendszeresen hibákat.

Minden egyes megjegyzést tanáccsal és megoldási példával kell alátámasztani. Az ilyen kommunikáció segít a kitűzött célok elérésében.

Fontos!

A túlzott fegyelem és a megfelelő motiváció nélküli követeléssel egyszerűen elveszíted a munkavállalót.

Motiváció+oktatás+kontroll=eladás 

A motivációnak, az oktatásnak és a kontrollnak ki kell egészítenie és nem helyettesítenie kell egymást. Csak így működhet minden egy egységes rendszer részeként.

Csak ebben az esetben hozhatsz létre rendkívül jövedelmező üzletet hűséges alkalmazottakkal, és ami a legfontosabb, visszatérő vendégekkel!

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés