Mobilapplikáció: hozhat-e több bevételt a saját időpontfoglaló? – YJOURNAL

Mobilapplikáció: hozhat-e több bevételt a saját időpontfoglaló?

Szabó Viktória -
March 13, 2020

Emlékszel mikor hívtál utoljára taxit telefonon keresztül? Mikor fizetted utoljára számláidat a bankban, sorban állva, esetleg netbankon keresztül utalva? És azt fel tudod idézni, hogy utoljára mikor rendeltél sushit vagy egy isteni Rogan Josh-t az étterem saját weboldalának segítségével? Ugye nem rémlik? Naná, hiszen ezek mindegyike helyett ott van egy mobilapplikáció!

Kötelező jelenlét nemcsak a világhálón, mobileszközön is

Az imént felsoroltakra egytől egyig találni egy sokkal egyszerűbb, mindössze néhány kattintást igénylő mobilalkalmazást. Sőt egész Európában a felhasználók 24%-a csak mobileszközökön keresztül szokott internetezni. Ráadásul a tapasztalatok azt mutatják, hogy a modern vállalkozásoknak ma már nemcsak a világhálón kötelező jelen lenni, hanem a vendégek mobileszközein is.

Az “internet forradalmat” már magunk mögött tudhatjuk, jelenleg a mobiltechnológiák korát éljük. És ez bizony a szolgáltatási szférában, pontosabban a „szépségiparban” is igaz.

Online időpontfoglalás

Egy sima, egyszerű weboldal már nem elegendő. A honlapon a vendég manapság automatikusan megkeresi az online bejelentkező modult, amelyen keresztül megnézi a szolgáltatásokat, a szakembereket, a szabad időpontokat, majd dönt és időpontot foglal.

Ha Te is szeretnéd szalonod vendégei számára elérhetővé tenni az online bejelentkezést, akkor tökéletes választás a YCLIENTS! További információért kattints ide!

Egy mobilapplikáció egyszerű és átlátható: vendégeid imádni fogják

Ha a vendéged telepíti mobiljára alkalmazásod, akkor vedd úgy, hogy ajánlataid és szolgáltatásaid egész nap a keze ügyében lesznek: ha a vendégnek szüksége van az adott szolgáltatásra, nem kell keresgélnie. Csak megnyitja az alkalmazást és már látja is őket. Következő alkalommal a bejelentkezés szintén egyszerű és gyors lesz hozzád.

A telefon képernyőjén látható logód mindenképp emlékeztetni fogja arra, hogy időpontot kell foglalnia hozzád. A YCLIENTS mobilapplikációja egyszerű és átlátható; vendégeid imádni fogják. Ha kíváncsi vagy rá, kattins IDE!

Szükséged van-e mobilapplikációra

Neked, mint egy vállalkozás tulajdonosának el kell döntened, szükséged van-e a mobilapplikációra. Fel kell mérned, fogják-e majd használni. Ezt gyakran csak saját véleményedre tudod alapozni. De reálisan meg tudod-e ítélni, hogy mennyire aktívan használják okostelefonjukat a vendégeid.

Saját mobilapplikáció fejlesztése?

Hogy konkrét tények is segítsenek a döntésedben, fordulj információkért a webhelyre telepített Google keresőmotorok elemző eszközeinek, vagy a Facebook közösségi hálózat pixeleinek segítségével.

Csak annyit kell tenned, hogy fel kell becsülnöd a mobileszközökről érkező vendégek számát. Ez segít megválaszolni azt a kérdést, érdemes-e befektetni adott esetben akár egy mobilapplikáció-fejlesztésbe, és milyen eredmények várhatók ettől.

De ha nem szeretnél erre költeni, használd a YCLIENTS mobilapplikációját, amely mindent készen tartalmaz szalonod számára. Ha kíváncsi vagy kattints IDE!

Letöltések száma még nem időpontfoglalás

Az a mutató, amelyiknek a legnagyobb jelentőséget tulajdonítják, az a letöltések számának mutatója. Azonban semmi mást nem jelez, csak a “szándékot”, ugyanis a letöltés még nem jelent időpontfoglalást. Csak az aktív felhasználók értékelhetők és az, mennyi jövedelmet jelentenek szalonodnak. Tekintsük át a mobilapplikáció fejlesztésének pénzügyi megtérülését.

YCLIENTS vendég applikáció a gyakorlatban

A YCLIENTS adatai alapján a mobilapplikáció keresztül a vendégek 26%-kal gyakrabban foglalnak időpontot mint hagyományos offline módon. Nézzünk egy példát:

Az Oii.vse Nail studio 2019 február végétől március végéig 719 vendégnek 1 572 offline bejegyzése volt.
Tehát, átlagosan a vendégek 1572:719:2 = 1,09-szer foglaltak időpontot egy hónapban. 

A YCLIENTS átlagos statisztikáját nézzük tehát akkor mobilappikáció segítségével ez a szám 26% több időpontfoglalást jelent ez könnyű kiszámolni: 1,09*1,26 = 1,37 átlagos időpontfoglalás havonta

De nézzük meg ezt pénzügyileg is:

Mekkora bevételnövekedést generálhat a vendég applikáció?
Ehhez vegyük a legtöbb vendég által igénybevett szolgáltatást, a géllakkozást. Ez 6400 forint, vendégenként, offline (hagyományos) időpontfoglalás.
Tehát a bevétel egy vendégtől átlagosan 6400 ft *1,09 = 6976 Ft havonta. 

Míg egy mobilapplikációt használó vendégtől származó bevétel:

6400 Ft *1,37 = 8768 Ft jövedelmet hoz havonta.

Abból kiindulva, hogy egy átlagos számla bruttó nyereségének aránya 50%, a mobilapplikációt használó vendégektől származó többleprofit (8768 Ft-6976 Ft) * 50% = 898 Ft plusz profit havonta vendégenként.

Akkor most mennyi az annyi?

Az Oii.vse Nail studio-hoz havonta átlagosan 340 vendég jelentkezik be mobilapplikáció használatával, így meghatározható a kiegészítő nyereség mértéke: 340*898 Ft = 305 320 Ft jövedelem havonta. 

A plusz jövedelem meghatározását követően kiszámítható a mobilapplikáció ROI -ja azaz a megtérülési rátaja:
Vegyük alapul véve, hogy az applikáció éves díja nettó 330.000 Ft.  Ebben az esetbe a ROI (befektetés megtérülés ráta) = 305 320*12/330.000 *100 = 1110%

Első alkalommal, mobilapplikáción keresztül

Mindemellett fontos figyelembe venni azokat a vendégeket, akik első alkalommal jelentkeznek be hozzád és azt mobilapplikáció segítségével teszik. Ezek úgynevezett ingyenvendégek, mivel az AppStore-ban és a Play Áruház-ban található alkalmazások vezető agregátorok és további hirdetési beruházás nélkül vonzzák a vendégeket.

491 első bejelentkezés, mobilapplikáción

Nézzük a korábbi szalon példáján keresztül, mennyi bevételt jelent ez pontosan: 

2018-ban a szolgáltatásokra 491 vendég mobilapplikáción keresztül foglalt időpontot először. Az átlagos számla alapján kiszámolható, mennyi bevételt jelentettek ezek a vendégek, akik az applikáción keresztül látogattak el először a szalonba:

6400 Ft* 491 = 3.142.400 Ft évente. 

Mobilapplikáció: népszerűsíteni kell

Ellenben nem szabad elfelejteni, hogy az applikáció nem tudja magát reklámozni. Ezen azonban könnyen segíthetünk: posztoljunk erről a lehetőségről Facebook-on és Instagram-on keresztül. Ezáltal szintén növelhetjük az időpontfoglálások és a letöltések számát is. Érdemes rendszeresen emlékeztetni erről vendégeid.

Amennyiben van szalonodnak weboldala is, feltétlenül tedd közzé az információkat a mobilapplikációról és hogy elérhető az AppStore-ból és a Play Áruház-ból is.

Ne feledd, a konkurenciából mindig az emelkedik ki, aki minden lehetőséget biztosít a vendég számára, ilyen az online időpontfoglalás lehetősége weboldalon és közösségi médián, illetve többek között mobilapplikáción keresztül is.

Nemcsak online időpontfoglalás!

Ráadásul a mobilapplikáció számos lehetőséged add vállalkozásodnak. Íme néhány példa:

1. Versenyelőny

A legtöbb szalon a vendégekkel való interakció hagyományos csatornáit használja: visszahívási űrlapot helyez el a webhelyen, szórólapokat oszt és telefonon keresztül kommunikál. A legjobb esetben van online bejelentkezési lehetőség a weboldalon vagy a közösségi oldalakon.

A mobilapplikáció használatával kitűnhetsz versenytársaid közül, hiszen ezzel egy modern és kényelmes kommunikációs szolgáltatást nyújtasz a vendégeid számára. Emellett jobb lesz a szalonod megítélése a vendégek szemében, és ékes bizonyítéka annak, hogy trendkövető vagy és lépést tartasz a legújabb fejlesztésekkel.

2. Emlékeztetők és adatok az aktuális kedvezményekről

Az embereknek már elegük van az ajándékkártyákból, amelyek lejárhatnak. A mobilapplikáció segítségével kényelmesen átlátható a hűségprogram, a visszatérő vendégek ösztönzésére. Nekik is könnyebb nyomon követniük bónuszpontjaikat és speciális, csak a számukra elérhető kedvezményeiket.

A mobilapplikációban található hűségprogram tökéletesen helyettesíti a plasztik hűségkártyákat és így több hely marad a pénztárcákban is. 

A push értesítések segítségével a vendég naprakész lehet a szalonodban elérhető szolgáltatásokról, saját kedvezményeiről és az újdonságokról. Emlékeztetőt küldhetsz a közelgő időpontjáról vagy ismételt bejelentkezési lehetőséget kínálhatsz, amennyiben a vendég már rég nem jelentkezett be hozzád.

3. Nyereségnövelés és további vendégek szerzése

A mobilapplikáción keresztül történő bejelentkezések máris nagy hányadát teszik ki időpontfoglalásoknak, és egyre jobban veszik át más időpontfoglaló opciók helyét. Ez nemcsak a vendéghűség növelésének legkiválóbb eszköze, hanem tökéletes felületet jelent új vendégek szerzésére is. (A Facebook, az Instagram és a Google ads dolgozó reklámügynökségei egyébként már régóta lehetővé teszik az alkalmazások hirdetését.)

És ne feledd, a mobilapplikáció használatával a vendégek rendszeresebben jelentkeznek be, ami több bevételt is jelent számodra.

A YCLIENTS időpontfoglaló mobilapplikáció

mobilapplikáció

2016 decemberében a YCLIENTS létrehozta saját applikációfejlesztő részlegét: 2 év alatt több mint 500 egyedi applikációt fejlesztettek ki különféle vállalkozások számára.

A YCLIENTS saját mobilapplikációja integrálva lett az üzleti folyamatok automatizálására kifejlesztett rendszerbe, és egyedi lehetőségeket kínál a szalontulajdonos üzleti folyamatainak vezetésére. A YCLIENTS fejlesztői gárdája stabil hátteret biztosít ahhoz, hogy magabiztosnak érezhesd magad az applikáció használata során.

Folyamatosan fejlesztik

A YCLIENTS mobilapplikáció egyik legfontosabb jellemzője a vendégek által ismert egységes bejelentkezési felület. A bejelentkezés menete megegyezik a weboldalon található online bejelentkezési moduléval.

Az applikációt folyamatosan fejlesztik: ma már a 74. verziója érhető el, méghozzá olyan funkciókkal, mint helymeghatározás, a vendég saját fiókja, ismételt látogatás, több üzletegység emlékeztetője, többnyelvűség és hűségprogram. 

Próbáld ki Te is! 

Töltsd le és nézd meg milyen könnyedén és egyszerűen tudnak vendégeid bejelentkezni mobilapplikáción keresztül! Járj egy lépéssel a konkurencia előtt: adj meg minden lehetőséget a bejelentkezésre vendégeidnek, éjjel-nappal, hétvégén és ünnepnapokon is.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés