Remarketing: hogyan érd el, hogy vendégeid visszatérjenek a szépségszalonba? – YJOURNAL

Remarketing: hogyan érd el, hogy vendégeid visszatérjenek a szépségszalonba?

Szabó Viktória -
March 13, 2020

Pavel Mrykin, a K50 marketing ügynökség szakértője

Kozmetikáknál, barbershopoknál, körömszalonoknál az egyik legfontosabb feladat a törzsvendégkör kialakítása. Emellett minél gyakrabban tér vissza egy vendég, annál jobb. Hiszen annál több a bevétel. De hogyan érjük el, hogy tényleg visszatérjen? A YCLIENTS segítségével nézzük meg a remarketing előnyeit.

Aktuális a következő időpont, de a vendég sehol

Hogy megelőzzük hajunk és körmeink lenövését és megtarthassuk ápolt külsőnket, bizonyos rendszerességgel – havi 1-2 alkalommal – fel kell keresnünk egy fodrászt és egy körmöst. Ki nem hagynánk, ugye?

De mit tehetünk akkor, ha szalontulajdonosként vagy szakemberként várjuk vendégünket következő időpontjára, de ő mégcsak be sem jelentkezett? Hogyan emlékeztethetjük például, hogy itt az ideje egy frissítő hajvágásnak? Az ilyen emlékeztetőknek több módja is ismert, egyik ilyen a remarketing.

Mi is az a remarketing?

Amennyiben a Wikipédia fogalommeghatározására hagyatkozunk, a remarketing nem más, mint egy reklám mechanizmus. Ezen keresztül az online hirdetés azoknak a felhasználóknak szól, akik már korábban megismerkedtek a hirdetett termékkel a hirdető weboldalának meglátogatásával.

Ez szépségipari „nyelvre” lefordítva annyit jelent, hogy azoknak a vendégeknek „üzenünk”, akik már jártak nálunk.

Ami érdekel, arról kapsz hirdetést

Biztosan észrevetted már, hogy egy kereskedelmi weboldal meglátogatását követően bárhol is böngészel, erről a termékről szóló hirdetések jelennek meg számodra. Legyen szó

  • szórakoztató oldalakról;
  • közösségi média felületéről;
  • alkalmazásokról;
  • YouTube videómegosztóról stb.

A remarketing működése

Ellenben gyakran még a szolgáltatásra való bejelentkezést követően is utolér az oldal reklámja. Ez egy helytelen marketing, amelynek a hirdetőeszköz helytelen beállítása az oka.

Egy szolgáltatás reklámozásához mindenképp figyelembe kell venni a ciklus átlagos hosszát. És az esedékes bejelentkezés előtt néhány nappal kell elkezdeni az adott szolgáltatás „hirdetését”.

Tehát, amennyiben egy ciklust 30 és 14 nap hosszúságúnak tekintünk, a reklám megkezdésének legideálisabb időpontja 25 és 9 nappal az esedékes időpont előtt van. Tehát, amennyiben a vendég 5 napon belül ismételten bejelentkezik, a hirdetések nem jelennek meg többet neki.

Milyen reklámfelületeken alkalmazható a remarketing

Remarketing — népszerű típusú hirdetési kampányok, amelyek jelenleg jelen vannak az összes népszerű hirdetési platformon:

  • Google Ads
  • myTarget
  • Facebook/Instagram

Különbségek a webhelyek között

1. A reklámhirdetések elhelyezkedése – A webhelyek mindegyike egyedi elhelyezéseket biztosít. Amennyiben szeretnéd maximalizálni weboldalad látogatóinak számát, vegyél igénybe minden elérhető felületet. A negatív reakció elkerülése érdekében ügyelj arra, hogy korlátozva legyen a megjelenítések száma a látogatók számára.

2. A remarketing elérhető formái – Tökéletes példa lehet a kereső remarketing. Ez a típus csak a Google reklámfelületein érhető el, mivel ezek a vállalkozások rendelkeznek kereső rendszerrel. Ez a remarketing típus engedélyezi az emelt vagy csökkentett együtthatók alkalmazását. A webhely látogatottságának függvényében.

3. Elérhető hirdetési formátumok – A hirdetési formátum attól függ, milyen hirdetési platformot választasz. Több változat is létezhet:

  • Szöveges hirdetés
  • Szöveges hirdetés, háttérrel
  • Banner
  • Videó
  • Galéria (több kép és leírás)

Mire van szükség a remarketing elindításához?

A remarketing elindításához minden reklámfelület részére speciális kód telepítése szükséges az oldaladra.

  • Yandex.Direct részére — Yandex.Metrica;
  • Google reklám — Google Analytics;
  • myTarget — TopMail;
  • Facebook és Instagram — Facebook pixel

A kódok telepítését követően kell elkészíteni a tartalmat (banner és szöveg), beállításokat és a reklámrendszereket.
Példának okáért nézzük át a Yandex.Direct telepítésének lépéseit.

Yandex.Direct remarketing beállításának 8 lépése:

1. lépés – Regisztrálj a Yandexen. Amennyiben még nincs fiókod, hozz létre fiókot a Yandex.Metrica felületén és hozz létre számláló kódot, a következő instrukció alapján.

2. lépés – Telepítsd a számláló kódot az oldaladon.

3. lépés – Kösd össze Yandex.Direct fiókodat a Yandex.Metrica fiókkal. Amennyiben mindkét fiókod egy felhasználónév alatt szerepel, nincs szükség a fiókok összekapcsolására. Amennyiben nem, Lépj a Yandex.Metrica → Beállítások → Hozzáférés → Felhasználó hozzáadása→ és itt megadhatod Yandex.Direct felhasználóneved. Mostantól a két fiókod össze van kapcsolva.

A továbbiakban elkezdheted a remarketing közvetlen beállítását:

4. lépés – Célok kitűzése a Yandex.Metrica alkalmazásban. Erre azért van szükség, hogy tudjuk, kinek szeretnénk, hogy megjelenjen majd a hirdetés.
Hozz létre célt a „látogató oldalán” a Metrica-ban, használd az alábbi instrukciót. Ne felejtsd el kijelölni a jelölőnégyzetet a „retrageting” sor mellett.

Ha minden lépést elvégeztél, elkezdheted a reklám közvetlen létrehozását.

5. lépés – Lépj a Yandex.Direct-re válaszd a Kampány kiválasztása → Grafikus szöveges hirdetést. Add meg a kampány minden beállítását.

6. lépés – A reklámkampány beállítását követően lépj a hirdetési csoport beállításaihoz. Vedd figyelembe, hogy a remarketing támogatja mind a szöveges, mind a grafikus és a szöveges-grafikus hirdetéseket is. Vedd igénybe mindkét formátumot a hatékonyabb reklámtevékenység érdekében.

Válasz ábrát, címsort, hirdetésszöveget, és add meg weboldalad linkjét vagy az online bejelentkezési modul linkjét.

7. lépés – Most add meg kinek jelenjen meg a feljebb létrehozott hirdetés.

A „célcsoport kiválasztásának feltételei” szakaszban kattints a „Hozzáadás” gombra és válaszd ki az általad 4. lépésnél megadott célt.

8. lépés – Aktiváld a reklámkampányt és töltsd fel reklámegyenleged. Várd meg, míg a reklámhirdetések átmennek a moderáción.

Hogyan használható még a remarketing?

Amennyiben új berendezést, eszközt szereztél be vagy új szolgáltatást kínálsz, remarketing segítségével értesítheted erről vendégeidet és egyúttal időpontfoglalási lehetőséget is kínálhatsz számukra.

Emellett különleges ajánlatokat is ajánlhatsz az oldal azon látogatóinak, akik végül mégsem jelentkeztek be. Esetleg kiegészítő szolgáltatásokat, termékeket kínálhatsz a vendégeid számára, előző bejelentkezéseik vagy vásárlásaik elemzése alapján.

Ha szeretnéd tudni, hogy a YCLIENTS milyen remarketing eszközöket kínál és hogyan tudod velük régi vendégeid újra szalonodba csábítani, kattints IDE.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés