Franchise hálózat: hogyan válasszunk? – YJOURNAL

Franchise hálózat: hogyan válasszunk?

Drobcsák Miron -
March 16, 2020

Hogyan válasszam ki a számomra megfelelő franchise hálózatot? Mindenki, aki saját vállalkozást szeretne indítani, de nem szeretné a nulláról kezdeni, felteszi ezt a kérdést magának. A helyes döntés meghozatala érdekében a YCLIENTS csapata a sikeres franchise tapasztalataira alapozva összeállította a franchise hálózat kiválasztás legfontosabb szempontjainak listáját. Mielőtt átnéznéd, vegyük át, mit is jelent pontosan a franchise és milyen formái vannak.

Mi a franchise?

Egy olyan üzleti tevékenység, amelyben a vállalkozás nem önállóan működik, hanem csatlakozik egy már létező, szervezett üzleti folyamathoz.

Kétféle franchise hálózat létezik:
  1. Egyenes– a jogok átruházása a tevékenységi kör egy részére a frenchiser-ről a franchise vásárlójára (a jogok tulajdonosától a partnerre).
  2. Franchise-master– minden franchise jogot megkap a regionális franchise-vevő (partner). Ő szabályozza az üzlet egy részének fejlődését, és a franchise-adó (tulajdonos) érdekében jár el.

A franchise hálózat kiválasztása

Határozd meg a megfelelő iparágat, amiben részt kívánsz venni. Óriási előnyt jelenthetnek az adott területen szerzett tapasztalatok. Ha fotós vagy, értelemszerűen nyiss fotó stúdiót, amennyiben sminkmester, vagy fodrász, úgy szépségszalont. Ez garantálja a meglévő ügyfelek áramlását és a szolgáltatások iránti állandó igényt.

Mennyibe kerülhet a franchise hálózat?

Mielőtt beszállnál egy franchise hálózatba, gondold át, mennyit tudnál rászánni vagy már a kész üzleted fejlődésére áldozni. Hogy fel tudd mérni, mennyi jövedelmet hozhat a franchise, először is figyelembe kell venni a kiadásokat. Számold ki körülbelül, mennyibe kerül a franchise üzlet nyitása. És azt is, hogy körülbelül mikorra lesz a vállalkozásod önálló. Azaz mikortól termel majd profitot.

Kész üzleti modell

Elemezd hozzávetőlegesen, mekkora bevételre és tiszta jövedelemre számíthatsz. Ehhez ideális választás egy kész üzleti modell. Fordíts figyelmet a legfőbb pénzügyi mutatókra: minél hamarabb kezd megtérülni a franchise, annál jobb. Amennyiben kész üzleti modellt vásárolsz, az ötletek eltulajdonításának és a konkurencia növekedésének kockázata jelentősen csökken.

Tervezd meg vállalkozásod fejlődési stratégiáját, lehetőség szerint automatizáld azt. Ez a módszer időt takarít meg az irányításban és jelentősen csökkenti erőfeszítéseid. Ebben segít neked a YCLIENTS. IDE kattintva megtudhatod, hogyan.

„Bejáratott” brand – több vendég

Válassz ismert franchise márkák közül! Egy már jó ideje piacon lévő, „bejáratott” brand általában több vendéget vonz és bizalmat kelt a vendégekben. Hasonlítsd össze egymással a franchise hálózatokat. Nézd meg, melyiküknek mennyi üzlete van, milyen ismert. Mit kínáln Neked, ha hozzá csatlakozva nyitnád meg szalonod.

Franchise hálózat feltételek

Gondold át, milyen lépéseket teszel majd marketing területen és elemezd azokat a feltételeket, amelyeket a franchise kínál. Néhány franchise a teljes marketinget a saját kezébe veszi. Mások éppen ellenkezőleg: a kötelezettségek egy részét partnereikre hárítják.

Kész franchise hálózathoz történő csatlakozásnál feltétlenül nézd át a brand-ről írt vendég véleményeket. Elemezd mások sikereinek eredményeit, hogy megérthesd, milyen hibákat kell elkerülni.

A sikeres franchise hálózat titka

Ha úgy döntöttél, hogy franchise hálózathoz csatlakozol, akkor nem árt tudnod, milyen dokumentumokat kell megkapnod a franchise adótól, a vállalkozás közvetlen tulajdonosától, hogy új üzletegységként működhess:

  • Védjegy –  ez megkülönböztet más konkurens vállalkozásoktól.
  • Know-how – készségek, ismeretek és tapasztalatok, amelyekkel a tevékenységet végzik és fejlesztik. Ezek a fejlesztések előnyt jelentenek az üzleti vállalkozásnak, de egyúttal akár a versenytársakkal szemben is. Átadhatják őket például szóban, de dokumentumok, linkek vagy prezentációk formájában is.
  • Üzemeltetési kézikönyv – a franchise összes szervezeti és gyártási, működési leírását tartalmazza.
  • Feltételek – magába foglalja a marketing lépéseket, reklám kampányokat, kutatásokat, statisztikákat és a meglévő franchise tapasztalatok elemzéseit is.
  • Elszámolás – a vállalkozás alapítás és fejlesztés költségeinek dokumentációja. Az összes felsorolt dokumentáció egyaránt rendelkezésre áll nagyszabású projekt kiválasztásakor, és kisvállalkozások franchise-jának kidolgozásakor.

Ismerd meg részletesen a franchise szolgáltató tapasztalatait, kövesd az útmutatásait. Ha így teszel, vállalkozásod nagy valószínűséggel ugyanolyan sikeres lesz, mint a márkatulajdonosé.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. 🙏🏻

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés