Chatbot vs. recepciós: növelheti-e a „virtuális asszisztens” az üzleted hatékonyságát? – YJOURNAL

Chatbot vs. recepciós: növelheti-e a „virtuális asszisztens” az üzleted hatékonyságát?

Drobcsák Miron -
March 16, 2020

A chatbot egyre nagyobb népszerűségnek örvend az üzleti élet különböző területein, a nagy bankoktól a szociális közösségeken át. A cél minden eseteben azonos. Mégpedig az ügyféllel való együttműködés megkönnyítése.

Szeretnénk megismertetni ezzel a technológiával közelebbről is: elmagyarázni, mi is az a chatbot, hogyan működik és milyen előnyöket jelent az alkalmazása.

Manapság a megnövekedett konkurencia miatt már nem elég a magas színvonalú szolgáltatás és egy csábitó ajánlat. Az üzlet frekventált elhelyezkedése vagy egy jól megtervezett modern weboldal, esetleg arculat.

Mindenki arra törekszik, hogy a potenciális érdeklődők a lehető leghamarabb megkapják a választ a problémáikra. A világ felgyorsult, és az ügyfelek nem akarnak órákon át keresgetni, telefonálgatni. Nem hajlandók megvárni, melyik cég hajlandó megoldani a probélmájukat vagy időpontot adni.

Azok a vállakozások, akik tisztában vannak a kihegyezett piaci verseny fogalmával, a céljuk minden eseteben azonos. Mégpedig az ügyféllel való kommunikációt megkönnyítése.

Ezért is szeretnénk megismertetni téged ezzel a technológiával közelebbről: elmagyarázni, mi is a chatbot, hogyan működik és milyen előnyöket jelent az alkalmazása.

Mi az a chatbot?

A chatbot egy úgynevezett virtuális társalgópartner, amely imitálja az egyszerű emberi beszélgetést. A chatbot szöveges üzenet vagy audiokommunikáció formájában folytat társalgást partnerével az üzenetküldő alkalmazásokon vagy mobil alkalmazásokon keresztül.

Miért van rá szükség?

Hogy megértsük, nézzük meg a folyamatot közelebbről és elemezzük a lépéseket: felkeresni a weboldalt, meglátja a telefonszámot, hívást kezdeményez vagy üzenetet küld a megfelelő üzenetküldési felületen. Ez egyenesen a recepcióssal kapcsolja össze. Azonban a pontenciális érdeklődőnek nem mindig alkalmas egy telefonhívás vagy üzenetküldés.

Amennyiben nem munkaidőben találja meg a weboldalunkat vagy a közösségi oldalunkat. Szeretne bejelentkezni, de nem tud, akkor az elvesztésének valószínűsége jelentősen megnövekszik.

Az esetek többségében ezután több oldalt is felkeresett és a konkurensednél már lefoglalt egy időpontot. Annál, akinél van online időpontfoglalási lehetőség vagy chatbot. Éppen ezért kell a lehető leggyorsabbá tenni és egyszerűsíteni a bejelentkezési folyamatot és az utána követő lépéseket.

Időpont? Azonnal

Chatbot segítségével a vendég azonnal időpontot kaphat a szalonba vagy éppen egy klinikára, méghozzá egy üzenetküldő alkalmazáson keresztül. Ami pedig a legjobb: manapság már nincs szükség IT szakemberre. Elegendő csupán igénybe venni egy erre szakosodott, felhő alapú szolgáltatást.

Az ilyen automatizált bejelentkezési és üzenetkezelési rendszert könnyedén integrálhatod a Facebook oldaladhoz vagy weboldalhoz.

A robottal folytatott beszélgetésben a vendég időpontot tud foglalni. Könnyen megtervezheti az útvonalat a telefonjában, megismerkedhet a szolgáltatásokkal és az aktuális kedvezményekkel, illetve akciókkal.

Az ilyen tipusú kommunikáció segít az ügyfeleknek egyetlen kattintással megoldani a kérdéseiket. A legfőbb előnye pedig az, hogy egyszerűsíti a párbeszédet. Ezáltal a cég időt takarít meg az alkalmazottai számára.

chatbot, automatizáció, virtuális asszisztens

Hogyan segíthet a chatbot a vendégek megőrzésében?

A chatbot a kérdésekre éjszaka is reagál és fel is dolgozza azokat. Amennyiben nem segít a vendégnek a kérdés megoldásában, munkaidő alatt a recepciós becsatlakozhat a beszélgetésbe.

Természetesen egy chatbot nem helyettesíthet teljes mértékben egy embert. Ellenben, ha részletesen át van gondolva a vendég és a virtuális asszisztens közötti együttműködés minden lépése, a félreértések minimalizálhatók a beszélgetésben.

A hasznos funkciók betöltésén kívül a chatbot növelheti a vendéghűséget. Egy megszokott interfészen történő bejelentkezés lehetősége kényelmes. Egyúttal pozitív tapasztalatként marad meg vendégeidben.

Megkönnyíti a recepciós munkáját

A chatbot válaszadásának gyorsasága is a vállalkozó malmára hajtja a vizet: a vendég megkapja a szükséges információt azonnal, méghozzá felesleges várakozás nélkül. Mindemellett a recepciós megszabadul a rutin munkától. Sokkal hatékonyabban és produktívabban töltheti el munkaidejét. Valamint foglalkozhat más feladatokkal is.

A chatbot másik hatalmas előnye, hogy kizárja az emberi tényezőt. A recepciósnak a munkaideje és terhelhetősége korlátozott és számos más feladatot kell elvégeznie. Az is előfordulhat, hogy véletlenül nem arra az időpontra írja be a vendéget vagy nem ahhoz a szakemberhez, akihez szeretet volna.

A chatbottal való együttműködés során a vendég azonnal leellenőrizheti az időpont foglalásának részleteit és ha eltérést talál, saját maga módosíthatja vagy mondhatja le azt.

Milyen jövedelmet hoz a chatbot a vállalkozásnak?

A chatbot szinkronizálható egy CRM-rendszerrel vagy digitális naptárral, amely nagyban megnöveli a lehetőségeidet. Az összekapcsolásnak köszönhetően minden szükséges információ és adat egy helyre ment a rendszer. Ez segít a recepciósnak vagy az ügyfélszolgálatosnak. Hiszen minden új időpontfoglalás azonnal megjelenik a naptárban. Ezzel időt takarítanak meg.

A szükséges adatokat nem kell keresgetni, mindamellett növeli munkájuk produktivitását és a vendégek elégedettségét.

Ezenkívül a chatbotnak köszönhetően a költségek is csökkenthetők, főleg ha használunk SMS-értesítéseket. Az üzenetküldés ugyanis itt ingyenes, mivel a szolgáltatás integrálható a vendég által használt üzenetküldő alkalmazásba.

Nagyobb eséllyel nyitja meg az üzeneted

Egy hírlevélben alkalmazott marketing stratégiát is létrehozhatsz. Ha kedvezményeket, akciókat és egyéb ajánlatokat tartalmazó üzeneteket szeretnél küldeni, nagyobb annak az esélye, hogy a vendég megnyitja és azonnal időpontot foglal.

Hiszen köztudott, hogy a messengeren küldött üzenetek megnyitási aránya jóval magasabb, mint az e-maileké. Így az időpont foglalások és a bevétel szerzés lehetősége lényegesen növekszik.

Ebben az esetben csak arra kell odafigyelni, hogy mértékkel alkalmazzuk és csak releváns ajánlatukat küldjünk megfelelő időben a megfelelő ügyfeleknek.

Samad Muhamedov, a Funkio chatbot szolgáltató alapítója

Ahogy fentebb összefoglaltuk, a chatbot egyik legnagyobb előnye, hogy integrálható különféle CRM-rendszerekkel és egyéb online üzletvezetési eszközökkel. Ez azt jelenti, hogy a chatbot nem csak standard üzeneteket küld a vendégnek, hanem valóban okos eszközként segíti a vállalkozások üzleti folyamatainak automatizálását.

Növeli a vállalkozás hatékonyságát

Például a Funkio chatbot a YCLIENTS integrációnak köszönhetően közvetlenül a vendég által használt üzenetküldőből rögzíti a vendég időpontfoglalását az adott szakemberhez. Képes emlékeztetőt küldeni a vendégnek az időpontját megelőző néhány órával. Emellett egyfajta virtuális törzsvásárlói kártya szerepét is betöltheti. Ezenkívül képes növelni a már alkalmazott online üzleti automatizációs folyamatok hatékonyságát.

Mindamellett a chatbot növeli a vállalkozás hatékonyságát a közösségi hálózaton. Amennyiben a reklámbejegyzések alatt kínálsz lehetőséget a vendégnek az időpontfoglalásra (azaz anélkül be tud jelentkezni hozzád, hogy fel kellene keresnie a weboldaladat).

Megtarthatsz minden potenciális vendéget egy üzenetküldésnyi lépésre, a továbbiakban pedig kommunikálhatsz velük. Felkeltheted érdeklődésüket a szolgáltatásaid iránt. Ugyanakkor kiegészíthetők az automatikus üzenetek egyedi kérdésekkel és javaslatokkal is.

Nem utolsó sorban a hagyományos e-mail marketinggel ellentétben, az üzenetküldő alkalmazásban elküldött üzenetek nyitási aránya általában több mint 80%.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd viberen a YCLIENTS Community-t, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés