A tökéletes szépségszalon kiválasztása, avagy milyen szempontok alapján döntsünk arról, hol béreljünk helyet? – YJOURNAL

A tökéletes szépségszalon kiválasztása, avagy milyen szempontok alapján döntsünk arról, hol béreljünk helyet?

Drobcsák Miron -
March 7, 2020

Mielőtt megkezdenénk egy szépségszalon felépítését a nulladik lépés – még az üzleti tervezést is megelőzi – találni egy kiváló közlekedésű, frekventált helyen található üzlethelyiséget. Hiszen a jövőben módosíthatod a szalon dizájnt, a bútorokat, a szolgáltatásaid listáját, de a szalonod „elhelyezkedését” nem. Hogy milyen kritériumokat kell figyelembe venned a tökéletes szalon kiválasztásánál, a YCLIENTS most összeszedte neked.

A szépségszalon kiválasztása: ne kapkodd el

Ahhoz, hogy megtaláld a tökéletes szalont, sokat körbe kell járnod, meg kell nézned. A választást semmiképpen ne kapkodd el! Ez az, amin később már nem tudsz változtatni. Főleg akkor, ha esetleg a helyiség felújításába még pénzt is invesztálsz.

A következőnkben felsoroljuk Neked, melyek azok a szempontok, amiket semmiképp ne hagyj figyelmen kívül.

Megközelíthető-e könnyedén

A szépségszalon helyének kiválasztásakor mindenekelőtt érdemes figyelembe venni, milyen üzletek vannak a környéken. Van-e a közelben például élelmiszerbolt, ATM, étterem. Megközelíthető-e könnyedén tömegközlekedéssel, azaz található-e busz-, villamos-, metrómegálló egy kisebb sétatávolságra.

Nem árt tájékozódni azzal kapcsolatban is, hogy várható-e infrastrukturális fejlesztés, esetleg bevásárlóközpont, pláza építése vagy valamilyen beruházás a környéken. Ezek közelsége vagy esetleg egy későbbi nyitás nagyobb átmenő forgalmat garantál, ami azt is jelenti, sokkal többen látják majd szalonod, mint egy zsákutcában vagy egy csendes, kertvárosi övezetben.

Ha rengeteg az iroda a szépségszalon környékén

Ha a környéken – vagy éppen abban az épületben, ahol a szalont bérelnéd – rengeteg az iroda, elég csak néhány szórólap, biztosan lesznek érdeklődők. Ráadásul arra is számíthatsz, hogy ha elterjed az ottdolgozók között, hogy szépen dolgozol, gyorsan növekedni fog a vendégköröd.

Akkor is szerencséd van, ha közelben található bármilyen tömegközlekedési megálló, hiszen egy lekésett busz vagy villamos és betérnek időpontért.

Közbiztonság és -világítás

A hely kiválasztásakor továbbá figyelembe kell venni azt is, milyen a közvilágítás. Télen már délután négy óra után sötétedik, a legtöbb vendég munkaideje ekkor ér véget, így utána fog csak hozzád indulni. Ha pedig nincs az utcádban világítás, még a legbiztonságosabb környék is ijesztővé válik. Nem árt egyúttal azt is feltérképezni, mennyire biztonságos a környék, azaz kell-e aggódni például lopások, betörések miatt.

Parkolóhely és parkolási tarifák

Annak, aki nem tömegközlekedéssel közelíti meg a szalont – legyen az szakember vagy vendég – fontos szempont az is, hogy milyen könnyű parkolóhelyet találni a környéken. Vagy éppen a szépségszalon előtt. Ha nem 500 méterre kell megállnia a vendégnek, az rendkívül pozitív, főleg, ha éppen szakad az eső.

Emellett az sem elhanyagolható, hogy a szolgáltatás igénybevétele alatt mennyit fizet a parkolásért: egy-egy belvárosi kerületben óránként akár 500, míg a külső kerületekben vagy vidéki városokban 2-300 forintot is bedobálhat a parkolóautomatába.

Környéken élők

Ha a közbiztonság megfelelő és parkolási szempontból is jó a környék, akkor nem árt azt is górcső alá venni, hogy a környéket milyen egzisztenciájú emberek lakják, illetve a környéken kik haladhatnak el. (Ha a szalon egy forgalmas tömegközlekedési csomópontban található, akkor ott az átmenő forgalom is jelentős.)

Ha turistalátványosság közelében van (mondjuk a belvárosban), akkor lehet esetleg külföldi vendégekkel is számolni. Ezek majd a szolgáltatásaid beárazásánál játszanak fontos szerepet. Apropó emberek. Ha ki tudjuk deríteni, hogy a környéken élők mi iránt érdeklődnek, mire lenne kereslet, az szintén sokat tud segíteni.

Kirakat, mint marketing eszköz

Egy szalon kiválasztásánál azt sem árt figyelembe venni, hogy van-e kirakata. Amit természetesen sűrűn kell tisztán tartani, de annál hasznosabb marketing eszköz, ugyanis elhelyezhető rajta minden információ, ami a munkáddal kapcsolatos.

A szalonod neve mellett szolgáltatásaid, a bejelentkezéshez szükséges telefonszám, közösségi média felületeid, a nyitva tartásod vagy akár munkáid fotói is.

A szépségszalon konkurenciájának elemzése

Ha az imént felsoroltak után még mindig vonzó számodra a kiszemelt helyiség, akkor jöhet az egyik leglényegesebb szempont, a konkurencia meglétének elemzése. Hiszen olyan nincs, hogy több kilométeres körzetben az egyetlen szalon a tiéd lenne – vagy előfordulhat, de nem túl gyakori –, így inkább azért „szurkolj”, hogy a közvetlen mellettünk lévő helyiség vagy a következő kapualj ne egy szépségszalon legyen.

A „szomszéd” szolgáltatásai és árlistája

Ha összeírtad a környékbeli szalonokat, nézd meg weboldalaikat és Facebook oldalaikat. Elemezd, milyen szolgáltatásaik vannak és milyen áron. Ez segíteni fog majd a saját szolgáltatásaid összeállításában: ha olyanokat kínálsz, amit a környéken nem kapnak meg az emberek, biztos lehetsz benne, hogy emiatt a te szalonod fogják felkeresni.

Adj többet, mint mások. Ha nem tudsz olyat nyújtani, amivel kitűnhetsz a többi közül, akkor fogadd vendégeid kávéval, télen forró teával, nyáron frissítővel, apró finomságokkal vagy desszerttel.

Tedd ki a legfrissebb női magazinokat oda, ahol várakozni fognak. (Vagy írd ki a wi-fi jelszót és tedd egy szépséges képkeretbe, hidd el, ellesz, amíg nem szólítod.)

Nyitási akció egy szépségszalon életében

A figyelmességek mellett készíthetsz egy nyitási akciót vendégeidnek. Kínáld szolgáltatásaid – célszerű mindet – bevezető áron kínálni. Arra mindenképp hívd fel a figyelmet, hogy ez csak időszakos és tájékoztasd őket annak végéről.

A vendégek számára mindenképpen legyen egyértelmű, mire és meddig vonatkozik az akciós ár. Ez a kezdeményezés segít majd becsábítani hozzád vendégeket, akik – amennyiben elégedettek szolgáltatásaiddal – biztos lehetsz benne, hogy hozzád szoknak és maradni fognak.

Bevétel tervezés a szépségszalon felépítéshez

Ha úgy érzed, megvan a tökéletes helyiség, akkor jöhet a jövőbeni bevételed megtervezése. Ehhez álomszalonod az alábbi szempontok alapján kell értékelned:

1. Konkurencia elemzése

Nézd meg a kiválasztott helyiség közelében található létesítményeket, a környéken kínált szolgáltatásokat, illetve a konkurens szalonok előnyeit és hátrányait. Ezek értékelése segíthet a szolgáltatások kialakításában, azok beárazásában és a várható bevétel kiszámításában.

2. Térkép készítése

Minden kereskedelmi egység körül úgynevezett „befolyási zónát” határozunk meg, amely három részre oszlik: közeli, középső és távoli. Ezek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a szépségszalon profitját meg tudjuk becsülni.

A közeli zóna az 1 km-en belüli körzet, amely a várható bevétel 70%-át adja.

A középső zóna a gyalog vagy tömegközlekedéssel 1-2 km-en, gépkocsival 3-5 km-en belül fekszik. Lakosai pedig a profitnak a 20%-át „jelentik”.

A távoli zónának a fennmaradó 10%-ot köszönhetjük, és egy több mint 5 km-es sugarú körből, autó nélkül közelítik meg lakosai.

3. Az elhaladó járókelők és autók mennyisége

A kiválasztott helyszín előtt 1 órán belül elhaladók számát is figyelembe kell venni. Ha nagy a forgalom, akkor valószínű, hogy az utcáról is érkeznek majd vendégek. 

A forgalom számlálását saját magad is elvégezheted, manuálisan – kézi számláló vagy szoftver segítségével –, de felkereshetsz egy ezzel foglalkozó céget is. A legegyszerűbb kézi számlálóval – vagy egy darab papírral és egy tollal strigulázva – saját magad is tudod mérni (csak ki kell állnod az utcára), mennyi gyalogos, autó vagy egyéb közlekedési eszköz halad el az általad kiválasztott szalon előtt óránként, bizonyos napszakokban.

Az adatokat egy excel táblába gyűjtheted, a mérési időszak végén pedig könnyedén kielemezheted. A PeopleCount szoftver például megteszi ezt helyetted: a webböngészőben használható szoftver az IP kommunikációval rendelkező IRISYS személyforgalom-számlálók forgalmi adatainak gyűjtésére, elemzésére használható. 

(Az IRISYS emellett különböző eszközöket is gyárt, amely automatikusan számlál, tehát nem neked kell „kiállni” az utcára.)

Forgalomszámlálást egyébként ugyanez a cég végez. Velük a weboldalukon (irisys.net) tudod felvenni a kapcsolatot.

Használj online időpontfoglalót!

Legyen bármilyen a helyiség adottsága vagy az átmenő forgalom, további bevételre tehetsz szert, ha online időpontfoglalót használsz. Hiszen ennek segítségével helyszíntől függetlenül szerezhetsz vendégeket a nap 24 órájában, még hétvégén is, amikor szalonod éppen zárva van.

Az online időpontfoglaló rendszer további előnyeiről IDE kattintva olvashatsz.

Ha szeretnéd kipróbálni vagy konzultálnál szakértőinkkel, akkor kattints IDE.

Sok sikert kívánunk az üzlethelyiség kereséséhez. Reméljük sikerül megtalálnod álmaid szalonját!

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés