A virtuális valóság felhasználásának 3 módszere a szolgáltató iparban – YJOURNAL

A virtuális valóság felhasználásának 3 módszere a szolgáltató iparban

Drobcsák Miron -
February 20, 2020

2019-ben a Microsoft a Mobile World Congress keretein belül bemutatta HoloLens 2 VR szemüvegét.

Újra előtérbe kerültek a jóslatok, hogyan változtathatja meg a világot és az üzleti életet a virtuális valóság. Ellenben ezekre a gyökeres változásokra a világ már évek óta vár. Mennyire teljesülnek a várakozások?

A virtuális valóság egyelőre még nem terjedt el széleskörűen

A virtuális valóság első szárnypróbálgatásai már az 1950-es években megkezdődtek. Tudósok, mérnökök és fejlesztők generációi dolgoztak a virtuális valóság létrehozásaként kitűzött álom beteljesítésén. Az elmúlt évtizedekben újabb fellendülés figyelhető meg.

2014-ben a Google piacra dobta a kibővített valóság megjelenítésére szolgáló Google Glass szemüvegét. A kibővített és a virtuális valóság közötti különbség az, hogy kiegészíti a környező valóságot, és nem módosítja azt teljesen.

Például ugyanabban az időszakban került a piacra a Oculus Rift VR szemüveg, amelyet magas minősége és viszonylag elérhető ára emelt ki. 2016-ra az Oculus Rift, valamint a fejlesztés alatt álló HTC Vive és Playstation VR sikerének köszönhetően mindenki már a teljes virtuális valóság évére számított.

Azonban lényeges változások nem következtek be. A szenvedély kialudt, ellenben a technológia mégsem érte el a mainstream-et. De van számos terület ahol fejlődés történt.

A virtuális valóság használatának 3 módja

A nagyvállalatok fejlesztői, valamint a tudósok továbbra is számos olyan probléma megoldásán dolgoznak, amelyek akadályozzák a termékek fejlesztését. Ennek ellenére vannak olyan alkalmazott feladatok, ahol a virtuális valóság már most egy gyakran alkalmazott eszköz.

Szakemberek betanítása a virtuális valóság segítségével

Még 2016-ban a L’Oreal indította el a virtuális valóság használatát a fodrászok Matrix Akadémián való képzésében. Ez lényegesen lecsökkentette a szakemberképzés első lépésének költségeit és innovációkra ösztönözte azokat.

További fejlődéseken ment keresztül a virtuális valóság az egészségügy területén is. Már több módja létezik a virtuális valóság alkalmazásának az orvosok képzése során, a kezelések alkalmazásától a páciensekkel való együttműködésen át. A szakemberek 50%-os növekedésre számítanak ebben a piacágban 2026-ra.

Távoli edzések az ügyfelek számára

Már többféle módon is alkalmazható a virtuális valóság a fitness világában. Már léteznek teljesen virtuális fitness stúdiók is, ilyen például Black Box . Mára már speciális eszközök is vásárolhatók a virtuális edzésekhez.

A fitness stúdióknak a virtuális valóság használatához nincs szükségük teljesértékű digitális edzőterem létrehozására. Elegendő, ha az edző az edzésről készült felvételt panorámában teszi elérhetővé, amelyhez minden érdeklődő csatlakozhat. A távoli vendégeknek pedig nem kell hálózati szemüvegekkel rendelkezniük – elegendő egy okostelefon és egy Google Cardboard vagy Samsung Gear.

Egymástól távol elhelyezkedő csapatok együttműködése

A gyorsan és olcsón lebonyolítható online értekezletek egyre jobban szorítják ki a személyes jelenlétet igénylő tárgyalásokat.

A nagyobb hálózati vállalkozások, amelyek szakemberei egymástól távol, a világ több pontján élnek, napjainkban több modern eszközt is használhatnak az együttműködéshez, mint a chat, dashboard-ok és konferencia hívások.

Például vegyünk egy modern IT vállalkozást, amelynek alkalmazottai a világ különböző pontjairól dolgoznak és nem egy adott irodában végzik munkájukat (Automattic, Buffer, Zapier és sokan mások).

Ellenben megfigyelhető, hogy élő jelenlét esetében a kommunikáció sokkal effektívebb, az emberek kreatívabbak, jobban megjegyzik az elhangzottakat, gyorsabban hoznak döntéseket.

A megoldás a virtuális jelenlét lehet. Ez lehetővé teszi mind a két módszer előnyeinek kihasználását és a virtuális találkozók közelebb hozását az élő kommunikációhoz.

A Bigscreen, a MeetinVR és számos más cég által létrehozott termékek lehetővé teszik a kollégák számára, hogy virtuális teremben avatarok segítségével találkozzanak és lépjenek interakcióba.

Mi az, amire érdemes odafigyelni

A technológia nagy része fejlődik. Már most lehetőség van az üzleti életben különböző technológiák alkalmazására az ügyfelek és az alkalmazottak figyelemének felkeltésére.

A már említett HoloLens mellett érdemes gondosan figyelemmel kísérni a MagicLeap vállalkozást, amely tavaly bemutatta régóta várt kibővített valóság szemüvegét.

Ez még mindig nem túl egyszerű, ugyanakkor meglehetősen drága. De az elkövetkező években a helyzet valóban megváltozhat az 5G-hálózatok elterjedésével, valamint az érzékelők és a tápegységek árának további csökkenésével.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS Hungary oldalára, ahol 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló szoftverünket.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés