Hogyan szerezzük vissza az „elveszett” törzsvendégeket? – YJOURNAL

Hogyan szerezzük vissza az „elveszett” törzsvendégeket?

Drobcsák Miron -
December 3, 2019

Egyszer-kétszer-háromszor bejelentkezett a vendég, eljött, elégedetten távozott. Aztán nyoma veszett. Mi történhetett? Miért nem jött többet? Mitől lesznek elveszett vendégek? Jó lenne tudni, mi az oka annak, hogy régóta nem láttad. Hiszen, ha tudod, miért „szívódott fel”, akkor tisztában leszel azzal is, hogyan szerezd vissza.

Ha eleged van a felszívódó vendégekből, akkor ezt a cikket neked írtuk. Mutatjuk, hogy miként szerezd vissza az elveszett vendégeket.

Régi vendég vs. új vendég

Tudtad, hogy negyedannyiba kerül egy vendéget megtartani, mint egy új vendéget a szalonba csábítani? Hiszen aki már egyszer bizalmat szavazott neked, az nagyobb valószínűséggel jön vissza újra hozzád, mint az, aki még soha nem járt nálad.

Igen ám, de felmerülhet benned a kérdés, hogyan csábítsd vissza az elveszett vendégeket.

Te tudod, hogy mennyibe kerül neked egy új vendég? Ha érdekel, kattints IDE!

Miért nem tértek vissza?

Egy népszerű barbershop tulajdonosa a kimutatások elemzése közben arra lett figyelmes, hogy több olyan vendége is van, aki már 10 alkalomnál többször járt nála, ennek ellenére körülbelül 2 hónapja nem tért vissza.

Erre úgy jött rá, hogy a YCLIENTS vendégadatbázisban leszűrte, kik azok, akik nem jöttek el.

Ha szeretnéd megtudni, hogyan szűrheted le Te is könnyedén, akkor kattints IDE!

Minőségi szolgáltatás

Hogy meg tudja, mi állhat a háttérben, megkérte a recepcióst, hívja fel őket egyesével és kérdezze meg, miért váltottak szalont.

A vendégek elmondták, hogy a legprofibb szakemberek foglaltak voltak, így amikor új szakemberhez kaptak időpontot, akkor nem részesültek ugyanabban a minőségű szolgáltatásban.

Emiatt csalódottak voltak és legközelebb inkább másik szalonban foglaltak időpontot, annak reményében, hogy ott „többet kapnak a pénzükért”.

A „megszokott” szakember

A szalon tulajdonosa ezután ezeket az elveszett vendégeket a korábbi, bevált szakemberükhöz írta be, illetve ezzel egyidőben megjelölte, kategorizálta a rendszerben, mint törzsvendég. Ha szeretnéd tudni, hogyan tudod a vendégeid kategorizálni a YCLIENTS-ben, kattints IDE!

Így ők a jövőben még véletlenül sem kapták azt a szakembert (hiszen törzsvendégek voltak), akivel korábban nem voltak elégedettek, hanem mindig az általuk megszokott, ismert fodrászt.

Elemzések: minden, amit a vendégekről tudni kell

A YCLIENTS által a vendégadatbázisban olyan információkat is áttekinthetsz, amelyek megmutatják, melyik vendég milyen sűrűn jár hozzád, milyen szolgáltatásokat vesz igénybe, milyen értékben.

Azt is könnyedén leszűrheted, hogy van-e olyan vendéged, aki az elmúlt két-három hónapban nem fordult meg nálad. Ők azok, akiket vissza kell csábítani.

Kedvezmények

Egy elmaradt vendéget úgyis visszacsalogathatsz, ha különféle kedvezményeket ajánlasz fel neki. Mivel megvan az e-mail címe, a telefonszáma, így e-mailben vagy akár SMS-ben is küldhetsz neki kedvező ajánlatot, méghozzá olyan szolgáltatásra, amit korábban már igénybe vett nálad és elégedett volt vele.

(Egy olyan szolgáltatás, amit még nem vett igénybe nálad, nem valószínű, hogy érdekelni fogja.)

Extra kedvezmények, VIP-program

Küldj neki egy kupont, amit beválthat egy általad megszabott határidőn belül, az általa választott szolgáltatásra. Vagy ajánld figyelmébe szalonod új szolgáltatásait, és kínáld fel őket neki, mint számodra fontos vendégnek, extra kedvezménnyel.

Találj ki VIP-programot, amibe tagnak kéred fel: találj ki plusz dolgokat a szolgáltatások mellé, úgymint ajándék kézmasszázst a gél-lakkozás vagy fejmasszázst a hajfestés mellé. A tejhabos kávé az érkezésük pillanatában pedig szintén a VIP-eknek jár.

Hűségprogram – hűséges vendégeknek

Állíts össze hűségprogramot, amit elmaradt vendégeid visszacsábításra is felhasználhatsz. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha hűségpontokat adsz nekik, észre sem fogják venni, mégis sűrűbben jönnek majd: gyakrabban foglalnak időpontot.

Egy szépségszalon 2017 júniusában aktiválta pontgyűjtő programját, amelynek lényege, hogy a vendég minél több pénzt költ el a szalonban különböző szolgáltatásokra, annál több kedvezményt kap.

AJÁNLOTT TARTALOM: Így szerezz időpontfoglalásokat, vendégeket hűségprogramok segítségével

Pontért kedvezmény

A pontgyűjtő programot úgy állították be, hogy minden költés után 3% járt vissza, hűségpont formájában. Egy hűségpont 1 forintot ért, amelyet a következő látogatásnál válthattak be. Később, minél több pénzt költöttek, annál nagyobb, 5 vagy 7% kedvezményt kaptak.

Tehát ha a vendég a látogatásai során 50 000 Ft-nál többet költött el, akkor a következő látogatásnál 10 000 Ft költés után már 5% hűségpont járt neki, azaz 500 pont, ami 500 Ft-ot ért.

Visszaszerzett vendég – több bevétel

A vendégek lelkesen gyűjtötték a pontokat és észre sem vették, hogy gyakrabban és egyre több szolgáltatásra foglalnak időpontot, így a szalon bevételét is növelték.

Növeld Te is szalonod bevételét úgy, hogy a YCLIENTS-szel könnyen és egyszerűen csábítod vissza „elveszett” vendégeid.

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés