Mit kell tudni az Y és Z generációkról, avagy a harmadik évezred „gyermekei” – YJOURNAL

Mit kell tudni az Y és Z generációkról, avagy a harmadik évezred „gyermekei”

Drobcsák Miron -
October 12, 2019

A Deloitte cég minden évben végez felméréseket, amelyekhez a világ minden tájáról választ ki alanyokat Y (1983-1994) és a Z (1995-1999) generációk szülöttei közül. A kutatásban a jellemző munkavállalói magatartásformákat vizsgálták és érdekes eredményre jutottak.

A felmérések eredménye segíthet megérteni azt, mit várnak a munkavállalók a cégektől, azaz milyen stratégiát dolgozzunk ki cégünk, szalonunk alkalmazottaival és vendégeinkkel való kommunikációra.

Jelenleg a munkaerőpiacot a baby boom, az X és az Y generáció alkotják. A baby boom szülöttei még találkoztak személyesen a vezetőséggel, konkrétan meg volt határozva számukra a munkaidő vége, és nem csupán videokonferencián találkoztak a főnökükkel.

Az X generáció már nem igazán ismeri a túlóra fogalmát, helyette korlátlan munkaidőben dolgozik. A multik új munkahelyi kultúrájának köszönhetően megjelent életükben a munkahelyi szorongás.

Ezzel ellentétben a 20-30 évvel ezelőtt születettek, azaz az Y generáció már „lazábban” értelmezik a munka fogalmát. Ha nem tetszik nekik valami, egyszerűen odébbállnak és munkahelyet váltanak.

A Digitális Generáció Szülöttei

Azaz a Z generáció egy olyan digitalizált világba született bele, amely a mindennapi élet szerves részének, azaz természetesnek veszi a digitális eszközöket. Virtuális világban élnek, idejük nagy részét a hálón – közösségi oldalakon – lógva töltik.

De térjünk vissza a Deloitte felmérésére. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók több mint fele gondolja azt, hogy a szalonok, azaz a cégek csak a nyereséget hajtják. (A nagyvállalatok vezető pozícióban lévő emberei egyébként ezt meg is erősítették.)

A válaszokkal kapcsolatosan továbbá az is elmondható, hogy az Y és Z generációk egyfajta társadalmi missziót követelnek meg egy cégtől, azaz a társadalom jólétéről és a környezetről való aktív gondolkodást. Egyúttal egy cégvezetőtől vagy egy márka képviselőjétől megnyerő, bizalomkeltő, értéket közvetítő magatartást várnának el.

Sokszor hallani, hogy a fiatalok nem kötődnek munkahelyükhöz: könnyebben váltanak, lépnek, általában több munkahelyen dolgoznak egyszerre és ebből kifolyólag nem aggódnak amiatt, ha nincs biztos fizetésük és stabil pozíciójuk.

“Csak ritkán töltenek el hosszabb időt egy helyen.”

A tanulmány ezt megerősítette: a Z generáció 61%-a tervezi, hogy 2 éven belül munkahelyet vált. Csupán 15%-uk tervez 5 évig maradni egy helyen.

Az idősebb generációk tartják szem előtt a munkahely kiválasztása során az anyagiakat. A fiatalok ezzel ellentétben többre tartanak egy pozitív vállalati kultúra részévé válást.

Nagyra értékelik a rugalmas munkarendet és a fejlődés lehetőségét: képzéseken, továbbképzéseken való részvételt. Magától értetődő számukra, hogy ez a továbbképzés digitális oktatófilmeken keresztül vagy online történik.

Az internet korában felnőtt fiatalok az automatizálásban látják a jövőt.

Próbáld ki Te is a YCLIENTS rendszert és automatizáld üzleti folyamataid IDE kattintva!

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. 🙏🏻

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés