Akik a YCLIENTS-et választottak 2. rész – Budapest Barbershop – YJOURNAL

Akik a YCLIENTS-et választottak 2. rész – Budapest Barbershop

Drobcsák Miron -
October 12, 2019

Riportsorozatunk következő részében Gellei Dávid, a Budapest Barbershop alapító tagja mesél arról, miben könnyítette meg hétköznapjaikat a YCLIENTS, hogy fogadták a bevezetését a vendégek, hogyan élték meg a barberek, valamint melyek a kedvenc funkciói…

Budapest Barbershop: a kezdetek…

1980-ban nyitotta meg kapuit az első Budapest Barbershop, ahol még Gellei Dávid szülei dolgoztak együtt, valamint később, édesapja „keze alatt” a bátyja is: „Az idősebb testvérem, András kezdett el dolgozni édesapánk mellett. Én nem voltam olyan szerencsés, hogy apu mellett tanulhattam ki a szakmát.”

Dávid ugyanis külföldön, Ausztráliában sajátította el a fortélyokat. Onnan hozta magával a tradicionális barbershopok sémáját, amit itthon is bevezetett, sikerrel.

Barbershop: igazi „férfiklub”, kizárólag férfiaknak

És hogy mi is volt ez a séma? „Egy komplett férfi klubot lehet itt elképzelni, ahol nőknek a jelenléte nem megengedett. Ahol mi sört szolgálunk fel és jó hangulatot biztosítunk a férfiaknak, ahol otthon érezhetik magukat.”

Ezen a helyen a teremtés koronái megbeszélhetik a sporteredményeket vagy akár az aktuális politikai helyzetet.

Ezt nyújtják minden üzletükben, ahonnan a vendég végül elégedetten távozik: „Édesapámnak mindig az a mottója, hogy amikor a vendég bemegy a szalonba, érezze jól magát és távozáskor legyen megelégedett a frizurájával.”

A „barberség”: nyugati példára újra Magyarországon

A barber szakma manapság reneszánszát éli. Pedig a középkori virágzása után hosszú időre eltűnt a köztudatból, hiszen a borbélyokból lassan-lassan férfi fodrászok lettek, akik már csak hajat vágtak, szakállt nem igazítottak, valamint nem borotváltak. Később, nyugati példára terjedt el újra a „barberkedés” Magyarországon.

„Amikor megindult a barber láz, amit mi behoztunk 2014-ben Budapestre, akkor rapid módon elkezdett növekedni az egész vállalkozás.”

Dávidék elkezdtek tanfolyamokat szervezni, majd a hatalmas érdeklődésre való tekintettel OKJ-s képzést is indítottak, hogy a franchise partnereiket el tudják látni szakemberekkel: „Körülbelül két éve ez az iskola szépen működik. Egy évben két szemeszterünk van, ahol körülbelül 30-35 diákot foglalkoztatunk, mind elméleti, mind gyakorlati foglakozásokkal.”

YCLIENTS: megkönnyíti a belső operációs tevékenységet

Amikor úgy érezték, túlnőttek azon, hogy mindent saját maguknak, házon belül oldjanak meg, tudták, szükségük van digitális automatizációra. Így jött képbe a YCLIENTS: „Nagyon pozitív tapasztalatom van a programmal kapcsolatban. Nagyon-nagyon sok mindenben megkönnyíti a belső operációs tevékenységünket. Egyszerű, kezelhető felület.”

Egyik legnagyobb előnye, hogy automatizálni tudjuk a kampányokat, amelyeket különböző adatok segítségével a vendégek felé kommunikálhatnak: „Például, ha valaki nem jönne el két-három hónapig, arról tudomást tud a rendszer venni és lekommunikálja felénk.”

Így meg tudják őket célozni kedvezményes szolgáltatásokkal, termékekkel.

Kedvenc funkció: elemzések

De nemcsak ezt tudja a YCLIENTS. Dávid elárulta, miért szereti például az elemzéseket: „A kedvenc része a programnak nekem az az elemzések, ami nagyon-nagyon megkönnyíti a hónap végén a fizetések kiosztását. […] Financiálisan szerintem nagyon nagyot lendít az üzleten, illetve lendített a vállalkozáson, hogy automatizálni tudtuk.”

Ráadásul rengeteg olyan funkciója van, ami még felfedezésre vár, így igyekszik minél több időt a megismerésére, tanulmányozására szánni: „Megkopogtattuk csak a felszínét ennek a programnak és még sokkal-sokkal többet is ki lehet belőle hozni.”

Telefon helyett online bejelentkezés

A legtöbb vendég online, a weboldalon vagy Facebookon keresztül próbált időpontot foglalni. A rendszer bevezetésével pedig teljesen egyértelmű volt, hogy a telefonos bejelentkezés a múlté, így lemondták a szolgáltatást: „A digitalizációval egész egyszerűen megszűnt annak az igénye, hogy mi ott álljunk a telefon mellett és várjuk, hogy valaki felhív és bejelentkezik.”

Az online bejelentkezést hamar megszokták a vendégek és már nem hiányzik nekik a telefon. Szeretik, hogy egyszerű: csak kiválasztják a szakembert, a szolgáltatást és a nekik legmegfelelőbb időpontot. Az egyik kedvencük, hogy SMS-t kapnak az időpontjukról, hogy semmi esetre se felejtsék el.

Ha pedig nem kapják meg, azt szóvá teszik: „Minden visszajelzés, amit mi kapunk, az körülbelül 99%-ban pozitív. Hogyha esetleg van valami olyan, ami negatív lenne, az azért, mert nem töltöttük föl az egyenlegünket és nem kapott SMS-t.”

Nehézségek nélkül átálltak a YCLIENTS-re

Általában, mint minden újítás – ez is – kiváltott némi ellenállást: ahogy általában az emberek, így a borbélyok is nehezen szoknak hozzá az újdonságokhoz.

A YCLIENTS-szel kapcsolatosan is voltak fenntartások, de hamar kiderült, hogy mindez alaptalannak bizonyult: „Egy-két hét leforgása alatt szinte magáévá tudhatja a borbély ezt a programot és nagyon egyszerűen tudja kezelni ő saját maga is.”

Tehát mindenféle nehézség nélkül sikerült az átállás.

Ügyfélszolgálat: nagyon jó, folyamatos az asszisztencia

Az átállást és a rendszer bevezetését a YCLIENTS rendkívül segítőkész ügyfélszolgálata is megkönnyítette. Pedig a mai világban egyre kevesebb az igazán ügyfélcentrikus vállalat. Szerencsére a YCLIENTS ügyfélszolgálatáról ez nem mondható el.

Nagyon jól működik, folyamatos az asszisztencia, ezért Dávidék roppantul elégedettek: „A YCLIENTS ügyfélszolgálata nagyon-nagyon jól működik, úgyhogy nagyon meg vagyunk elégedve a személyes hozzáállásával.”

Jövőbeni tervek

Ami a jövőt illeti, Dávidék szeretnének terjeszkedni és az ország több pontján is oktatási centrumot létesíteni. Emellett terveik között szerepel az oktatás digitalizációja is: „Az OKJ-s képzésünk 30%-a elmélet és 70% gyakorlat. Én ezt a 30%-ot szeretném online-ra feltelepíteni és digitalizálni.”

Dávid emellett bizakodóan tekint a jövőbe: „Én bizakodó vagyok abban, hogy a Gellei család eddig is egy vállalkozó szellemű família volt és mindig megtalálta az útját az iparban. Merem remélni, hogy ezután is ez így lesz.”

A videót a teljes interjúról a YCLIENTS Magyarország YouTube csatornáján tudod megnézni.

Előre is köszönjük, hogy az értékes tartalmakért cserébe feliratkozol rá. 🙂

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés