7 jel, hogy rosszul kezeled a szalonod Facebook oldalát – YJOURNAL

7 jel, hogy rosszul kezeled a szalonod Facebook oldalát

Drobcsák Miron -
September 4, 2019

Talán még te is emlékszel 2007 nyarára, amikor mondhatni berobbant a Közösségi média a köztudatba és a vállalkozások, vállalkozók életébe, ahol azóta is jelen van.

A weboldalak egyre jobban háttérbe szorultak és a Facebook oldalak lettek a trendik. Könnyű létrehozni, akár pár perc alatt megvan, ingyenes (gondolunk itt a létrehozására), nincs szükség programozói tudásra és ráadásul mindenki itt lóg.

Minden vállalkozás, szalon Facebook oldalt indított, hogy ott érjék el potencionális vásárlóikat, érdeklődőiket.

Napjainkra nézve az egész iparág még tovább fejlődött, hiszen mára már nem elég csak Facebookon jelen lenni. Az új közösségi média platformok megjelenésével még több, még újabb lehetőségünk van arra, hogy elérjük leendő vásárlóinkat.

Messenger, Instagram, Tik-tok és még sorolhatnánk.

AJÁNLOTT TARTALOM: “TikTok a leggyorsabban növekvő közösségi háló”

Ebben a cikkben, a még mindig Number One jelzővel rendelkező közösségi média platform lesz a téma. Ez pedig nem más mint a kék óriásként is emlegetett Facebook.

Sokan azt hiszik, hogy egy Facebook oldalt nagyon is könnyű menedzselni. Természetesen első ránézésre igen egyszerűnek tűnik kitenni 1-1 posztot néha, vagy hirtelen megosztani 50+ képet az új termékeinkről, de aki komolyan menedzsel egy, vagy akár több oldalt az tudja, hogy egy eredményes Facebook oldal üzemeltetés nem könnyű.

Vizsgáljuk meg, mik azok a jellemzők, amelyek a ROSSZ Facebook adminokat illetik.

Kíváncsi vagy, hogy rád illik valamelyik tulajdonság?

Akkor olvass tovább, és megtudod.

1. Nincs stratégiád

Ha csak meggondolatlanul posztolgatsz, egymáshoz nem összefüggő tartalmakat, stratégia nélkül, akkor ne várj nagy eredményt. Egy jó Facebook oldal admin tudja, hogy minden megosztott tartalomnak célja van, ami az előre kidolgozott stratégiájához illeszkedik.

2. Sosem válaszolsz a bejegyzésekre, hozzászólásokra

Ha a felsoroltak közül csak egyet tartasz be, akkor EZ legyen az! Minden üzenetre, bejegyzésre, hozzászólásra kötelező válaszolnod, legalább 24 órán belül. Ha ez elmarad, akkor csalódnak benned. Napjainkban a felhasználók rögtön választ, visszajelzést akarnak kapni. Tartsd magad ehhez! Fogadjunk téged is idegesít, amikor napokat kell várni 1-1 válaszra.

3. Csak akkor posztolsz, amikor kedved van hozzá vagy amikor eszedbe jut

Bejegyzést írni macerás. JÓ bejegyzést írni pedig nem egyszerű. A rengeteg teendő mellett még ezzel is foglalkoznod kell. Ha tetszik, ha nem, meg kell oldanod, hogy naponta legalább egy bejegyzést publikálj, mert ha hanyagolod, akkor eltűnsz a követőid fejéből.

4. Nem válaszolsz név szerint a rajongóknak

Ez egy ősrégi, ám egyszerű trükk, ami még mindig működik. A hozzászólásokra úgy érdemes leginkább válaszolni, hogy megjelölöd a kérdezőt, kommentelőt. Ezt a legegyszerűbben a @ -jel használatával tudod megtenni. Amennyiben így válaszolsz, sokkal személyesebbek lesznek a válaszaid, ami tetszik majd a rajongóidnak. Te is szereted, ha a neveden szólítanak, nem?

5. Csak eladni akarsz a bejegyzéseidben

Nagyon sokszor tapasztalom azt, hogy rengeteg admin csak értékesítő bejegyzéseket ír. Ha csak eladni akarsz a Facebook oldaladon, akkor ne számíts komoly eredményekre, arra viszont igen, hogy sok követődet idegesíted majd ezzel. Először adj valamit a kommunikációddal, információt, tudást, szórakozást. Ne értsd félre, nem NEM szabad értékesíteni a Facebook oldaladon, de ne minden áron! Tartsd be a 80/20-as szabályt. Tíz bejegyzésből, csak kettő szóljon értékesítésről.

6. Csak mémeket, vicceket osztasz meg

Viccet félre téve, kell a humor a Facebook oldalakra, de csak mértékkel. Tény, hogy a szórakoztató bejegyzésekkel egyszerű aktivitást növelni és új követőket szerezni. Viszont azzal légy tisztában, hogy az így szerzett “rajongók” nem a vállalkozásod, terméked, szolgáltatásod miatt követnek, hanem a viccek miatt. Kell a humor, a szórakoztatás, de ne felejtsd el, hogy nem humorista vagy.

7. Soha nem nézed a statisztikádat

Hogyan akarod sikeresen menedzselni a Facebook oldalad, ha azt sem tudod:

  • mikor érdemes bejegyzést írnod
  • melyik bejegyzés típus a legmegfelelőbb neked
  • milyen a jelenlegi célközönséged

Ezen információk hiányában elég nehéz lesz a sikerhez vezető út. Szánj rá időt, hogy hetente, kéthetente átnézed a legfontosabb számokat, elemzed őket és a mutatók szerint cselekedsz.

Összességében:

Tervezz és legyen stratégiád. Stratégia nélkül csak időpocsékolás az egész. Válaszolj minden hozzászólásra, üzenetre a lehető leghamarabb.

Posztolj rendszeresen, minőségi, értékes és változatos tartalmakat.

Válaszolj név szerint a hozzászólásokra, bejegyzésekre. Ettől sokkal személyesebb leszel a követőid szemében.

Ne akarj folyamatosan eladni a Facebook oldaladon! Tartsd be a 80/20-as szabályt. 80% érték, szórakozás, információ, 20% értékesítés!

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. 🙏🏻

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés