TikTok, a leggyorsabban növekvő közösségi háló – YJOURNAL

TikTok, a leggyorsabban növekvő közösségi háló

Drobcsák Miron -
August 19, 2019

Egy a közelmúltban készült felmérésből kiderült, hogy 2018-ban a TikTok – avagy régi nevén: Musical.ly – a közösségi háló egyik leggyakrabban letöltött alkalmazása.

A TikTok az új „legnagyobb” közösségi alkalmazás: felmérések szerint a felhasználók majdnem annyi időt töltenek ezen az alkalmazáson „lógva”, mint az Instagramon az Instagram-felhasználók. Ez átlagosan napi 46-53 percet jelent!

Ráadásul például Oroszországban a TikTok már a 4. helyen áll a felhasználók kedvenc alkalmazásainak listáján: csak a WhatsApp, VKontakte és az Instagram tudta megelőzni.

A TikTok, azaz az egykori musical.ly tulajdonképpen egy ingyenes klipkészítő alkalmazás, amivel kedvenc zenéinkre lehet vicces videókat készíteni, egyszerűen, mindössze a mobilunk segítségével. Ezeket a videókat a felhasználók feltöltik, majd megosztják.

A legjobb klipkészítők komoly hírnevet is tudnak szerezni, ugyanis az alkalmazásban bőven vannak 1 millió megtekintés feletti videók is.

A TikTok lesz az új Facebook?

A TikTok letöltéseinek száma már jóval meghaladta az 1 milliárdot a Google Play és az App Store áruházak adatai alapján. (Ez azonban az Android áruházak letöltéseit nem tartalmazza, amelyből például Kínában – ahol a Google szolgáltatásai blokkolva vannak – töltenek le alkalmazásokat. Tehát ez a szám csak ennél nagyobb lehet.)

Bár rengetegen használják, sajnos üzleti szempontból egyelőre óriási kérdőjelnek számít a TikTok: a nagyvállalatok várakozó pozícióban vannak. Ugyanis a tartalom sajátos jellege miatt még nem egyértelmű a cégek számára, hogyan használják ki a lehető legjobban.

Arról nem is beszélve, hogy az üzleti profilok nem üzemeltethetők rajta, így nem lehet statisztikákat sem lehívni.

Januárban ugyan az élelmiszerkiszállítással foglalkozó, amerikai GrubHub nevű cég már elhelyezett hirdetést a TikTok-on, annyi bizonyos, hogy ezt az alkalmazást teljesen másként kell majd kezelni: az Instagram-nál és Facebook-nál bevált stratégiák itt nem fognak működni.

Kampány élesben

Ugyanakkor a Mályvavirág Alapítvány tett egy próbát: a méhnyakrák megelőzésére készült kampányukra a TikTok platformját választották.

Így a 12-13 év körüli tinik a saját kedvenceiktől hallanak a HPV elleni védőoltásról és annak fontosságáról. Három tinisztárt választottak ki, akik videóikat összesen közel egymilliós követőtáborukkal osztották meg.

Így az üzenet jelentős tömeget, ráadásul a célcsoportot érte el.

Ezenfelül egyelőre úgy tűnik, a TikTok-on keresztül történő promóciót nem kell a marketingstratégiánk alappillérjeként kezelni. Persze, nem árt, ha nyitva tartjuk a szemünket és felkészülünk arra, hogy itt is bármikor beindulhatnak a hirdetési opciók…

Nem szeretnél lemaradni a legfrissebb tartalmainkról? Akkor kövesd a YJOURNAL blogját, ahol hasznos tippekkel, tanácsokkal találkozhatsz, heti rendszerességgel.

Szeretnél többet megtudni a vállalkozások automatizációjáról, sőt ki is próbálnál egy ilyen szoftvert élesben? Akkor látogass el a YCLIENTS oldalára, ahol regisztrálás után 7 napig teljesen INGYEN próbálhatod ki online bejelentkező és automatizáló programunkat.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy ezt valamelyik barátodnak vagy kollégádnak is látnia kellene, akkor megköszönjük, ha megosztod vele. ??

Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel

Szólj hozzá!

avatar
  Feliratkozás  
Visszajelzés